دبیر شورای اخوت اسلامی در شمال افغانستان تاکید کرد که همه جهان باید برای استقرار صلح در افغانستان کمک کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مولوی عبدالرئوف توانا، دبیر شورای اخوت اسلامی در شمال افغانستان در سخنانی در وبینار بین‌المللی علمای جهان اسلام و تحولات جدید افغانستان گفت: امروز افغانستان به یک امنیت پایدار ضرورت دارد و همه جهان بشریت ماموریت دارند که در استقرار صلح در افغانستان کمک کنند.

مولوی توانا بیان داشت: امت اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیاز به شناخت رسول گرامی اسلام (ص) دارد. لذا بدون شناخت پیامبر شناختن جریان هایی که امروز منسوب به پیامبر و از نام حضرت محمد (ص) در جهان استفاده می کنند غیر ممکن است.

وی تصریح کرد: امروز اسلام در مظلومیت، مسلمانان در محکومیت و قران کریم در مهجوریت قرار دارد، این درحالی است که ندای پیامبر اکرم (ص) همچنان بلند است که امت اسلامی باید به اصل خود برگردند و از تفرقه و نفاق و تقابل در برابرهم اجتناب کنند.

دبیر شورای اخوت اسلامی در شمال افغانستان افزود: کسانی‌که پیامبر اسلام (ص) را به عنوان آخرین فرستاده خداوند می شناسند قطعا بین خود مهربان و با دشمنان اسلام همواره در ستیز هستند.

وی گفت: در شرایط کنونی دشمنی و عداوت میان جوامع اسلامی بنابر توطئه سازمان یافته دشمنان اسلام از هر زمان دیگری بیشتر شده است، دوستی با کفار به عمل نیکو و دشمنی با مسلمان به یک حسن تبدیل شده است، در حالیکه در قاموس اسلام چنین چیزی وجود ندارد.

وی همچنان اظهار داشت: از منظر رسول اکرم (ص) مرزهای استعماری قابل قبول نیست و همه مسلمانان امت واحده هستند، کلمه توحید و توحید کلمه یکی از نیازهای اساسی امت اسلامی بشمار می ورد.

مولوی توانا از مسلمانان جهان خواست که در جهت رسیدن به عزت و اقتدار از دست رفته مسلمانان و برای نجات قرآن از مهجوریت و برگشتن به اصل خود شان تلاش کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار