سید اکبر آقا، عضو پیشین طالبان تاکید کرد که حکومت همه شمول در افغانستان به خواست خارجی ها ایجاد نمی گردد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سید اکبر آقا، رئیس شورای عالی نجات افغانستان و عضو پیشین طالبان در سخنانی در وبینار بین‌المللی علمای جهان اسلام و تحولات جدید افغانستان اظهار داشت: حکومت همه شمول به زبان، فکر، تعبیر و خواست خارجی ها در افغانستان ایجاد نمی گردد.

وی بیان داشت: خارجی ها قصد دارند که در حکومت همه شمول افراد تربیت شده خودشان حضور داشته باشند، تا به استقلال و آزادی ما صدمه برسانند.

سید اکبر آقا بیان داشت: یک حکومت اسلامی باید دارای معیار های معلوم و برگرفته شده از قرآن و حدیث باشد و طالبان که در صدد تشکیل دولت اسلامی هستند، دولتی که تشکیل می‌دهند باید مطابق با آیات و روایات باشد.

وی افزود: معیارهای جدید از سوی عده ای از مردم در حکومت طالبان جای ندارد، همان گونه که در نظام جمهوریت وجود داشت و یگانه معیار برای تشکیل حکومت، اسلام است که از حدیث و فقه گرفته شده باشد.

این عضو پیشین طالبان تاکید کرد: امنیت کشور وابسته به جاری شدن حدود الهی می‌باشد، در صورتی که در دولت جمهوریت، کشور در ناامنی به سر می برد. لذا اگر دزد و سارق در زندان حبس شوند اولا نیاز به امکانات و پلیس نگهبان دارند و ثانیا باعث ناراحتی مردم نیز می‌گردد، پس بهتر است که دست دزد قطع و حدود خداوند متعال جاری شود که موثر‌تر خواهد بود و مصداق حیات تبارز خواهد گردید.

رئیس شورای عالی نجات افغانستان در اشاره به بدرفتاری نیروهای طالبان گفت: در برخوردهای نامناسبی که از سوی نیروهای طالبان سر می زند هیچ یکی از بزرگان شان راضی نیستند و آنها باید با تصفیه و تزکیه، ثبات و استمرار را به وجود بیاورند. در صورتی که از تصرف وسایل و جایداد مردم شکایت شود باید از طریق قانونی پیگیری گردد.

وی از طالبان خواست افراد مفسدی که در صفوف آنها جای گرفته است را در زودترین فرصت اخراج کنند.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۰:۲۷ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
قرآن مقدس الهی را تفسیر خردمندانه و بصیرانه نسبت به عصر خودتان کنید قرآن مقدس خداوند جل جلاله برای همه عصرها و زمانه فرو فرستاده شده و در دلش گنجهای بسیار نهفتهی دارد که تنها خردمندان بصیران مومنین ابرار می توانند و قادرند این گنجها را در عصرها و زمانهای مختلف استخراج کنند برای منفعت رساند از هر لحاظ دنیوی و اخروی برای امت واحده حضرت رسول الله ص شما باید روایات مستند حضرت رسول الله و آل طیبین و طاهرین س ع ایشان را با دقت مطالعه کنید بعد حکم قضائیه کیفری را جاری و ساری سازید در عصر و زمان خودتان شما اول باید فقر و تهی دستی و بیکاری و بی پولی خانواده های بینوایان مردم افغانستان را بر طرف کنید اگر فقر و تهی دستی مردم افغانستان بر طرف شود آمار دزدی و جرم و جنایات هم پایین می آید باید ثروتهای نهفته غیر فعال ملی افغانستان را فعال کنید و در میان مردم افغانستان صحیح تقسیم عادلانه اش کنید که همه مردم افغانستان در حد یک رفاه انسانی اسلامی درآمد و امکانات رفاهی بهداشتی حقوق بشرانه داشته باشند بعد اگر در آن موقع دزدی را گرفتید ازش بپرسید شما که در یک رفاه انسانی اسلامی متعادل خوب بسر می بردید چرا دزدی کردید ؟!!! در آن زمان می توانید یک بند از یک انگشت یکی از دستهایش را قطع کنید و در صورت تکرار به همین ترتیب یکئ بند انگشت از یک انگشت دست دیگرش را قطع کنید هر گز حق ندارید دست کامل از دزد را قطع کنید چرا که شاید او خواست از گناهانش توبه کند و نماز بخواند و در نماز باید به سجده برود و باید کف دست داشته باشد که بتواند به حالت سجده برود و برای مایحتاج زندگیش نیاز به کار کردن و تلاش دارد بدون دست نمی تواند کاری انجام دهد و خرج و مخارج حلال خانواده و خودش را دربیاورد می افتد به تکدی گری و گدایی کردن سر کوی برزن در دین اسلام ناب محمدی ص هرگز احکام افراط و تفریط بی خردانه ناعادلانه ضد حقوق بشرانه جایز نیست که نیست دین اسلام ناب محمدی ص کاملترین و عادلانه ترین و حقوق بشرانه ترین دین خداوند جل جلاله است قرآن مقدس را به عصر خود تفسیر عادلانه و خردمندانه کنید تا جاذبه داشته باشید دافعه برای دشمنان اسلام بکار می رود نه برای امت واحده رسول الله ص . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه عادلانه خداپسندانه .
آخرین اخبار