رئیس مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان طی سخنانی تاکید کرد که دشمنان از راه های مختلف سعی می‌کنند تا مسلمانان را در جهل مطلق نگه دارند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان با همکاری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی وبینار بین‌المللی علمای جهان اسلام و تحولات جدید افغانستان را با محورهای شاخصه‌ها و معیارهای تشکیل حکومت اسلامی، دولت فراگیر، تامین امنیت، احقاق حقوق ملت و کسب مشروعیت بین‌المللی برگزار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی حسینی مزاری، رئیس کل مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان و خبرگزاری صدای افغان(آوا) در وبینار بین‌المللی علمای جهان اسلام و تحولات جدید افغانستان، بیان داشت: دشمنان از راه های مختلف سعی می‌کنند تا نه تنها آگاهی مسلمانان را پایین نگهدارند بلکه آنان را در جهل مطلق نگهدارند.

این فعال فرهنگی رسانه ای تاکید کرد: اصولی‌ترین کار در راستای بالا بردن آگاهی های مردم افغانستان کار فرهنگی و رسانه ای است؛ بنابراین علما ما بایستی بیش از گذشته خود را آماده نموده و در رابطه با فعالیت های رسانه ای و ترویج این حرکت توجه بکنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی حسینی مزاری اظهار داشت: امروز یک بحران به مراتب وسیع و عمیق سرتاسر جهان اسلام را فراگرفته است و عامل این بحران در مرحله اول دشمنان اسلام هستند و در مرحله دوم وجود بستر است که دشمنان از این بستر سواستفاده می‌کنند و آن بستر عبارت است از ضعف آگاهی مسلمانان. طبیعتا عامل ضعف آگاهی در مرحله اول خود مسلمانان هستند که در عرصه ارتقای فکر و فرهنگ و آگاهی جوامع اسلامی سُستی به خرج دادند، تنبلی کردند و ضعف نشان دادن و نتوانستند در این راستا کاری درخور و شایسته ای ارائه بدهند.

وی در ادامه افزود: عامل دوم هم دشمنان اسلام و تلاش استکبار برای پایین نگهداشتن فرهنگ و آگاهی مردم مسلمان هستند، که طبعا دشمنان از راه های مختلف سعی کردند و می‌کنند تا نه تنها آگاهی مسلمانان را پایین نگهدارند بلکه آنان را در جهل مطلق نگهدارند.

حسینی مزاری اضافه کرد: ما به خصوص در بیست سال اخیر این شاهد مثال را در کشور خود ما داریم که دشمنان ما چگونه در برابر این منابع و مراکز ایستادند و از هر طریق ممکن به انهدام مراکز آموزشی و دفاتر رسانه ای و همچنان انفجار مساجد، حسینیه ها و هر مرکز محل که در راستای بالا بردن آگاهی فکری و معنوی مردم و آگاهی های عمومی مردم تاثیر گذار بودند، اقدام کردند و تخریب نمودند و یا در راستای به ضعف کشاندن این مسیر تلاش های بی وقفه ای انجام دادند و پول های گزاف و کلانی را به مصرف رساندند.

کار دیگر دشمنان، ایجاد برنامه های سرگرم کننده برای جوانان است

وی در ادامه گفت: کار دیگری دشمنان ایجاد برنامه های سرگرم کننده است، تا این‌که باعث شود جوانان ما اعم از دختران و پسران یا به سمت بهره بری مطالب که به بالا رفتن آگاهی آنها کمک می‌کند نروند و یا اگر هم بروند به آن شکل که شایسته و بایسته هست نتوانند تحصیل بکنند. برنامه های سرگرم کننده را ما در طی بیست سال اخیر حداقل در افغانستان شاهد بودیم که چه از طریق مراکز فیزیکی که دشمنان در کابل و سرتاسر ولایات افغانستان ایجاد کرده بودند و چه از طریق فضای مجازی، بستر وب و یا از طریق رادیو و تلویزیون و ما در ابعاد مختلف شاهد برنامه های سرگرم کننده و تخدیر کننده جوانان خود بودیم.

دشمن تلاش می‌کند نیروهای جوان مسلمان را به سمت و سویی که می‌خواهد، ببرد

این فعال فرهنگی رسانه ای می‌گوید: کار دیگری دشمنان ایجاد برنامه های منحرف کننده است و دشمن از ضعف آگاهی مردم مسلمان سوء استفاده می برند تا این‌که نیروهای جوان کشور های اسلامی را به آن سمت و سوی که خود شان می‌خواهند و مطلوب دل خود شان هست ببرند. ما باز هم یک چنین برنامه های وسیع و گسترده ای را در افغانستان دیدیم که غربی های مستکبر در راس امریکا چگونه با ایجاد مراکز مختلف در شهر ها و همچنین ایجاد برنامه های وسیع و گسترده از طریق رسانه های جمعی و فضای مجازی در راستای رسیدن به این هدف کار کردند و تلاش نمودند.

رئیس کل مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان اظهار داشت: دشمنان یا در جهت انهدام مراکز آموزشی، فرهنگی و رسانه ای که تاثیر گذار در بالا بردن آگاهی مردم بودند، اقدام کردند و یا در راستای ساید برنامه ها تا بتوانند یا مردم را به جهل مطلق نگهدارند و یا این‌که سطح آگاهی های مسلمانان ضعیف بماند و از آگاهی بالا برخوردار نباشد. چون دشمنان ما کاملا می‌دانند که اگر مسلمانان از آگاهی بالا برخوردار باشند قطعا در برابر توطئه و دسایس دشمن می‌توانند مبارزه، مقابله و ایستادگی بکنند و نقشه های دشمنان شان را نقش بر آب بکنند.

راحت‌ترین کار دشمن برای تضعیف ساختار جوامع اسلامی، ایجاد اختلاف است

رییس کل خبرگزاری صدای افغان(آوا) در ادامه یاد آور شد: اینجا است که بستر سوء استفاده دشمنان با وجود جهل مسلمانان فراهم میشود، راحت‌ترین و ابتدایی ترین و در دم‌دستی ترین کاری که دشمن برای به خطر انداختن موجودیت مسلمانان و تخریب زیرساخت های آنها و تضعیف ساختار جوامع اسلامی در عرصه فکری، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی نظامی و امنیتی به کار می‌بستند و باز هم حتما خواهند بست؛ بحث ایجاد اختلافات است. قطعا وقتی بحث اختلافات پیش میاید این اختلاف در یک عرصه ای خاص و در یک بستر محدود نیست بلکه در همه بستر ها و در همه زوایای زندگی مسلمانان می‌تواند ایجاد شود. اما عمده اختلاف را که دشمن از گذشته در نظر داشته و حالا بیشتر روی آن کار می‌کند اختلاف در میان شیعیان و اهل سنت و جماعت است.

وی افزود: دشمنان تا هنوز توفیق داشته که از یک طرف بین خود شیعیان اختلافات متعددی را ایحاد بکنند تا پیروان این مذهب در بین خود گرفتار شوند و از سوی دیگر در بین خود اهل سنت نیز اختلافات گسترده ای را تحت عناوین مختلف ایجاد کردند و در نهایت و اختلاف بین تشیع و تسنن و پیروان مذاهب شیعه و سنی که از دیر باز داشتند در این راستا کار کرده و باز کار خواهد کرد.

حسینی مزاری خطاب به علما گفت: طبعا وظیفه علما این‌جا بسیار خطیر است که باید در رابطه با رفع این اختلافات و در راستای ایجاد وحدت و همسویی عمل بکنند و تلاش جدی را به خرج بدهند. امروز دنیایی اسلام الگوی بسیار جدی دارد که چگونه ما در رابطه به ایجاد وحدت و همسویی بین مسلمانان عمل بکنیم.

حضرت امام خمینی (ره) بزرگترین منادی وحدت در عصر ما بود

این عالم دینی یادآور شد: بزرگترین منادی وحدت در عصر ما حضرت امام خمینی (ره) بود که بزرگترین کار را انجام داد و بحث هفته وحدت را بنیانگذاری کرد و اینجا بود که ما از آن تاریخ به بعد شاهد نزدیک شدن صفوف مسلمانان به همدیگر بودیم و اسلام آهسته آهسته اقتدار پیدا کرد و نشانه اقتدار اسلام هم دست پاچه زدن استکبار و تلاش استکبار برای تقابل با اسلام و ایجاد ناامنی در کشور های اسلامی بود.

رئیس کل خبرگزاری صدای افغان(آوا) گفت: امروز اگر شما در دنیای اسلام این همه جنگ و ناامنی و قتل و وحشت می‌بینید، توسط استکبار ایجاد می‌شود و این نمایانگر اقتدار جهان اسلام و نمایانگر ضعف و دست و پاچگی دشمنان اسلام است و آنها از وحدت، انسجام و اقتدار بیشتر مسلمین ترس دارند.

امروز امام خامنه ای(حفظه الله تعالی) منادی حقیقی وحدت هستند

حسینی مزاری خاطر نشان کرد: شخصیت دیگری که خلف صالح حضرت امام خمینی (ره) هستند، حضرت امام خامنه ای(حفظه الله تعالی) می‌باشد که مثل کوه بلند و بزرگ امروز در عرصه جهان اسلام حضور دارند و منادی حقیقی وحدت هستند و به عنوان یک اصول به دنبال ترویج اندیشه های وحدت آفرین اسلامی هستند.علمای اسلام با تاسی از ایشان و رفتار و رویه ایشان و برنامه هایی را که به عنوان راهکار اعلام می‌کنند، بایستی استفاده کرده و در راستای ایجاد وحدت و هماهنگی بهره برداری کنند‌.

او در ادامه تصریح کرد: آنچه زمینه را برای روی دست گرفتن یک‌چنین روندی آماده می‌کند آگاه ساختن جوامع اسلامی است، تا زمانی‌که در جوامع اسلامی جهل و نا آگاهی و ضعف فکر و فرهنگ وجود داشته باشد قطعا بحث وحدت و همسویی پیش نخواهد آمد. چنانچه که حضر ت امام خامنه ای(حفظه الله تعالی)بار ها در این رابطه فرمایش داشتند و صحبت داشتند. بنابراین علمای بزرگوار جهان اسلام به خصوص علمای مردم افغانستان بایستی در رابطه به بالا بردن آگاهی مردم پیش قدن شوند و کار اصولی و اساسی را روی دست بگیرند.

اصولی‌ترین کار در راستای بالا بردن آگاهی مردم افغانستان، کار فرهنگی و رسانه ای است

رییس کل مرکز تبیان تاکید کرد: اصولی‌ترین کار در راستای بالا بردن آگاهی های مردم افغانستان کار فرهنگی و رسانه ای است؛ بنابراین علما ما بایستی بیش از گذشته خود را آماده نموده و در رابطه با فعالیت های رسانه ای و ترویج این حرکت و گسترش دادن مراکز فعالیت های رسانه ای و تربیت کادر های رسانه ای و تربیت دست اندرکاران فعالیت های فرهنگی و رسانه توجه بکنند، تا اینکه ما با بالابردن آگاهی های مردم مسلمان به خصوص مردم مسلمان افغانستان بتوانیم زمینه های وحدت و همسویی میان مردم را فراهم بکنیم و بدین ترتیب برای مسلمانان اقتدار بیاوریم و دست اجانب را از دخالت قطع بکنیم و با دنیا بر اساس اصول اسلام تعامل و همکاری متقابل داشته باشیم.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.