علمای افغانستانی رحلت علامه حسن زاده آملی را به امت اسلامی تسلیت گفته و آن را ضایعه ای بزرگ برای جهان اسلام دانستند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، علما و فرهیختگان افغانستان، رحلت حضرت آیت الله حسن زاده آملی را ضایعه ای بزرگ برای جهان اسلام دانستند.

حجت الاسلام سید حسین عالمی بلخی، رئیس مجمع محبان اهل بیت (ع) افغانستان در بیانیه‌ای، رحلت حضرت آیت الله حسن زاده آملی را ضایعه ای بزرگ برای جهان اسلام و حوزه‌های علمیه دانست و این مصیبت را به محضر امام زمان (عج)، امت اسلامی و بیت معظم له تسلیت گفت.

حجت الاسلام سیدعیسی حسینی مزاری، رئیس مرکز فرهنگی تبیان افغانستان و عضو مجمع جهانی اهل بیت (ع) نیز در پیامی اعلام کرد: حضرت آیت الله حسن زاده آملی یکی از پیشگامان اصلی و استوانه محکم حامی ولایت و رهبری جمهوری اسلامی ایران بود.

وی تصریح کرد: این عالم فرهیخته جهان اسلام در طول حیات طیبه خود خدمات بی شماری برای اسلام و مسلمانان انجام داد و در دفاع از اسلام، کیان امت اسلامی و ترویج اندیشه اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، یکی از پیشگامان بود.

همچنین علما، طلاب افغانستانی حوزه‌های علمیه و استادان دانشگاه‌های افغانستان نیز امروز در شبکه‌های مجازی با انتشار تصاویر حضرت آیت الله حسن زاده آملی رحلت این عالم جلیل القدر را تسلیت گفتند.

علامه حسن زاده آملی در سن ۹۳ سالگی و پس از یک دوره سخت بیماری شامگاه شنبه دیده از جهان فروبست. وی کتاب‌هایی چون نهج‌البلاغه، اسفار اربعه، کشف المراد، کلیله و دمنه و گلستان سعدی را تصحیح کرده و دیوان اشعاری نیز به چاپ رسانده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.