رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: هم اکنون ۷۵ واحد تولیدی و صنعتی معادل ۶۰ درصد این شهرستان در بخش‌های مختلف فعال است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، محمد جهین رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد اظهار کرد: از مجموع ۱۲۴ واحد تولیدی و صنعتی مهاباد، ۵۹ واحد در شهرک صنعتی و ۶۵ واحد نیز در خارج از این شهرک واقع شده که ۷۵ واحد از آنها هم اکنون فعال است.

جهین با بیان اینکه از مجموع واحدهای فعال شهرستان نیز ۳۴ واحد در داخل شهرک صنعتی و ۴۱ واحد نیز در خارج از این شهرک واقع شده، افزود: عمده واحدهای غیرفعال این شهرستان به دلایلی چون مشکلات بانکی، مالیات، نبود نقدینگی، تورم و تامین مواد اولیه راکد است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد افزود: هم اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در واحدهای اقتصادی فعال این شهرستان به کار اشتغال دارند که در صورت فعال شدن واحدهای غیرفعال این تعداد می تواند به بیش از ۳ هزار نفر افزایش پیدا کند.

این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین ۷۴ واحد معدنی در سطح شهرستان دارای پروانه بهره برداری است که از این تعداد ۴۸ واحد فعال بوده و ۱۵ واحد غیر فعال هم ضمن سلب امتیاز از طریق مزایده به متقاضیان واگذار خواهد شد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.