خانواده کشاورز سلمانشهری برای اولین بار موفق شدند ۴۰ نوع میوه استوایی را در مزرعه خود تولید کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،مالک قاسمی عضو هیات علمی پژوهشکده تحقیقات علوم باغبانی کشور گفت:خانواده کشاورز خوش ذوق سلمانشهری برای اولین بار موفق شدند ۴۰ نوع میوه استوایی را در مزرعه خود تولید و به بازار مصرف عرضه کنند.

او افزود:با توجه به اینکه استان‌های شمالی بویژه مازندران در منطقه نیمه گرمسیری قرار دارد، بعضی از باغداران و علاقه‌مندان به باغبانی تمایل به تولید این نوع میوه‌ها را دارند، اما باید به خطراتی همچون سرما توجه داشته باشند.

قاسمی گفت: اگر قرار است محصول گرمسیری در منطقه نیمه گرمسیری یا معتدل کشت و کار شود حتما باید نیاز‌های بیولوژیک آن گیاه در نظر گرفته شود.

او با بیان اینکه باغداران خوش ذوق سرمایه و کمک دست ما محققین هستند، افزود:باغبانی یک مجموعه از علم، هنر و تجربه است که باید به صورت علمی و هدفمند به کار گیری شود.

علی قربانعلی نژاد باغدار خوش ذوق اهل روستای تیلورسر سلمانشهر هم گفت:در ۲۵۰۰ متر از مزرعه خود حدود ۴۰ نوع میوه گرمسیری و نیمه گرمسیری از جمله: موز، آناناس، پاپایا، قهوه، پشن فروت، آواکادو، فی جیوا، فندق استرالیایی و ... را پرورش و تولید می‌کنیم.

او افزود: حدود ۲۰ سال به اتفاق خانواده و ۵ کارگر به پروش نهال و تولید میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری مشغول هستیم و سالانه حدود ۴ تن میوه از این مزرعه به ارزش ۴۰ میلیارد رالس تولید و به بازار مصرف عرضه می‌کنیم.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.