طرح یک روستا یک محصول در روستای زید شهرستان میاندرود به اجرا در می آید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،سید اسماعیل علوی مدیر جهاد کشاورزی میاندورود گفت: روستای زید بخش مرکزی شهرستان میاندورود به عنوان پایلوت طرح "یک روستا، یک محصول" با اعتبار صندوق کارآفرینی امید برای ایجاد واحد‌های گلخانه‌ای انتخاب شد.

او افزود: صندوق کارآفرینی امید برای واحد‌های گلخانه‌ای طرح "یک روستا، یک محصول" تخصیص اعتبار‌های کم بهره با سهل‌ترین شرایط پرداخت تسهیلات برای کارآفرینان را دارد چرا که تضمین‌های بانکی این صندوق نسبت به سایر بانک‌ها راحت‌تر بوده و به‌گونه‌های مختلف از جمله تضامین خانه‌های روستایی، صندوق ضمانت صنایع کوچک و صندوق ضمانت تعاون است.

علوی گفت: یکی از راه‌های حمایت از توسعه اقتصادی روستاها، حمایت از محصول محوری در روستا و جلب مشارکت اهالی برای گرایش به شغل مشترک به منظور کسب درآمد و ثروت بیشتر و گسترش مزیت‌های روستا است که در همین راستا با حمایت از طرح "هر روستا یک محصول" اشتغالزایی را به روستا‌ها برده و بر بیکاری در روستا‌ها غلبه و خانوار‌ها را از خدمات صندوق بهره‌مند می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود رشد شاخص اشتغال در روستا، افزایش تکنولوژی تولید، فرآوری و بسته بندی محصول، تثبیت جمعیت و مهاجرت معکوس در روستا، بالا رفتن توجیه اقتصادی در طرح‌های مرتبط با محصول، ترویج مشاغل جوار مزرعه و کمک به اقتصاد روستا در مواقع بحرانی و خشکسالی، ایجاد بازار‌های محلی برای عرضه محصولات و داد و ستد با سایر روستاها، افزایش سطح رفاه زندگی در روستاها، بهره برداری مناسب از زیرساخت‌های موجود مانند راه، مدرسه، بهداشت و ... در امر توسعه و افزایش وحدت بین اهالی روستا‌ها را از مزایای این طرح برشمرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار