بزرگترین گلخانه پرورش گل بنفشه آفریقایی به مناسبت هفته دولت در شهرستان آمل افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: یک واحد پرورش گل بنفشه آفریقایی در رنگ‌ها و گونه‌های متونع با تولید ۳۰ هزار گلدان در هر دوره پرورش و تولید سالانه ۱۳۵ هزار گلدان به مناسبت هفته دولت، باحضور مسئولان به بهره برداری رسید.

او افزود: تعداد بهره برداران گل و گیاه شهرستان آمل ۵۷۳ نفر است که ۴۳۶ نفر در فضای بسته و ۱۳۷ نفر در فضای باز مشغول فعالیت در این بخش هستند.

اسلامی گفت: گل‌های آپارتمانی با سطح زیر کشت ۳۱۵ هزار مترمربع و تولید ۵ میلیون گلدان، ۳۷ درصد تولید و رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده است.

او با بیان اینکه گل‌های شاخه بریده با سطح زیرکشت یک میلیون و ۹۱ هزار و ۳۵۴ مترمربع و تولید ۹۹ میلیون و ۷۰۰ هزار شاخه، ۳۹ درصد تولید و رتبه اول استان را داراست، افزود: درخت و درختچه با سطح زیر کشت ۴۳۴ هزار مترمربع و تولید ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد، ۱۸ درصد تولید و رتبه دوم استان را در اختیار خود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: گل‌های فصلی و نشایی با سطح زیرکشت ۲۰ هزار مترمربع و تولید ۳ میلیون و ۹۳۰ هزار بوته، ۱۳ درصد تولید و رتبه چهارم مازندران را داراست.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۲۷ تير ۱۴۰۱
سلام لطفا آدرس میدادین که بریم گل بنفشه رو خریداری کنیم ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۰۵ دی ۱۴۰۰
اره هیچی نیست که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
سلام ببخشید نه آدرسی نه شماره تلفنی نه پیج اینستاگرام ؟بهتر نبود از خودتون اطلاعاتی میزاشتین تا بتونیم باشما تماس بگیریم؟
آخرین اخبار