سخنگوی شورای شهر تهران گفت: شهرداری در دوره گذشته نگاه سطحی و تک بعدی برای رفع آسیب‌های اجتماعی داشته است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در بیست و سومین جلسه علنی شورا در تذکر پیش از دستور خود اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شهر تهران رفع آسیب‌های اجتماعی است و باید نسبت به این موضوع حساس باشیم، مسئله را از نزدیک بررسی کنیم، جوانب امر را بسنجیم و با عزمی راسخ برای بهبود وضعیت زندگی در تهران گام برداریم.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های مغفول مانده برای حل مسائل اجتماعی، اعتیاد و فساد، استفاده از ظرفیت‌های مردمی و نهاد‌های متخصص بخش خصوصی و فعالان جهادی است.

نادعلی گفت: شهرداری در دوره گذشته از این راهکار بهره نبرده و این امکان را وانهاده همچنین در اکثر موارد با نگاهی سطحی و تک بعدی نسبت به حل این مسائل اقدام کرده که طبیعتاً نتیجه‌ای جز کوچ معتادان و متجاهران به فسق و توزیع آن‌ها در محله‌ها، اتوبان‌ها و خرابه‌ها نداشته است. یکی از محله‌هایی که با اینگونه اقدامات غیرکارشناسی، تبدیل به پاتوق همیشگی معتادان شده، خلازیل است، افراد بسیاری که از خدمات شهری و حق شهروندی بی‌بهره مانده‌اند، در منطقه خلازیل به طور زیرزمینی زندگی نامتعارفی دارند.

سخنگو شورای شهر تهران تاکید کرد: نبود حداقل‌های زندگی نظیر سرپناه استاندارد، آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی و گسترش زباله‌های متعفن باعث شده تا این گوشه فراموش شده تهران، وضعیت اسفناکی داشته باشد. چیزی که در این میان متأثر کننده است، حضور قابل توجه زنان و کودکانیست که یا خود مبتلا به اعتیاد هستند یا به ناچار در این محیط نامناسب، به سر می‌برند.

در حال تکمیل…

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار