مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت:کلاس های درس مدارس استان دیگر چشم انتظار معلمان نیست و مشکل کمبود معلم در این استان رفع شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد پورداود ،مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد:استخدام گروهی معلم در اواخر دهه ۶۰ سبب فرا رسیدن زمان بازنشستگی آنها در این سالها شده است و هم اینک وزارت آموزش و پرورش با کمبود ۲۸۰ هزار نیرو مواجه است که همدان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

او ادامه داد: تیرماه امسال هزار و ۸۰۵ فرهنگی استان همدان بازنشسته شدند اما آموزش و پرورش همدان با کمبود هزار و ۲۰۰ نیروی انسانی مواجه شد که با پیگیری های انجام شده مهر امسال ۶۸۵ نیروی جدید به این اداره کل اضافه شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: این اداره کل با تجمیع کلاس ها با دانش آموزان کم از جمله کلاس های پنج نفره، ۲ نوبته کردن برخی از مدارس ناحیه یک و ۲ ، تقاضای ادامه همکاری و بازنشسته نشدن فرهنگیانی که دوران خدمتشان به پایان رسیده و استفاده از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان مشکل کمبود معلم را برطرف کرد.

پورداود اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش مجوز استفاده از معلمان مازاد استان ها همجوار در همدان را داده است اما تلاش مجموعه مدیریتی آموزش و پرورش همدان بهره گیری از نیروهای توانمند بومی است.

او درباره مجهز کردن مدارس به تهویه مناسب با توجه به شیوع کرونا نیز گفت: هفت هزار و ۱۲۶ کلاس درس استان مربوط به مدارس شاهد، هیات امنایی و سمپاد بوده که برای مجهز کردن کلاس ها اقدام کردند و نوسازی و تجهیز مدارس نیز یک هزار دستگاه تهویه برای این موضوع اختصاص داده است.

سالتحصلی جدید ۳۰۶ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه استان همدان تحصیل می کنند.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیدمجتبی موسوی
۱۰:۱۹ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
بله معلم هست اما چجوری؟!معلم بهداشت گذاشتن معلم کلاس اول-معلم پرورشی گذاشتن معلم کلاس پنجم-بچه ها ازمعلم ها ایراد میگیرن ومیگن تدریسون مشکل داره.اینه وضع اموزش وپرورش ما