رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر خبر داد؛

امدادرسانی به ۶۰ مصدوم در کوهستان در ٩٦ ساعت گذشته

ولی پور گفت: در پی شرایط نامساعد جوی در روز‌های گذشته، ۳۰۸ عملیات مختلف جهت امدادرسانی صورت گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ مهدی، ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی نجاتگران این جمعیت به ۶۰ مصدوم کوهستان خبر داد و گفت: در ۹۶ ساعته گذشته شاهد بارش باران و برف و شرایط نامساعد جوی در برخی از استان‌های کشور بودیم و تا این لحظه در مجموع ۳۰۸ عملیات مختلف امداد و نجات بر اساس تغییر شرایط جوی انجام شده که ۲۳ مورد آن امداد و نجات کوهستان بوده است.

ولی پور به عملیات‌های امدادونجات در کوهستان اشاره کرد و گفت: تیم‌های امداد و نجات کوهستان در ۱۱ استان کشور در طول ۹۶ ساعت فعالیت به ۶۰ مصدوم حادثه دیده در کوهستان و ارتفاعات امدادرسانی کردند. به طور کلی ۲۳ عملیات امداد و نجات در کوهستان انجام که ۱۱ نفر به مرکز درمانی و ۱۴ نفر به مناطق امن منتقل شدند.

وی افزود: همچنین امداگران و نجاتگران به یک هزار و ۵۸۴ نفر امدادرسانی کرده که در این بین ۵۸۵ نفر دچار مصدومیت شده و ۲۰۲ نفر نیز نجات یافته‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات با اعلام اینکه ۱۶۹ مصدوم توسط هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند گفت: در این عملیات‌ها ۶۳ نفر اسکان اضطراری یافته و ۷۸ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند.

ولی پور تصریح کرد: همچنین یک هزار و ۴۲۷ نیروی عملیاتی در قالب ۴۳۵ تیم با بهره گیری از ۲۵۷ دستگاه آمبولانس، ۸۰ دستگاه خودروی نجات و ۶۴ دستگاه خودرو کمک‌دار به هموطنان خدمت‌رسانی کردند.

وی به حوادث ترافیکی و جاده‌ای اشاره کرد و گفت: امدادگران و نجاتگران در ۱۶۷ عملیات ترافیکی و جاده‌ای حضور پیدا کردند؛ ۶۶۹ شهروند امدادرسانی شده که از این تعداد، ۱۳۵ نفر به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات تاکید کرد: امدادگران هلال احمر در پنج استان دچار آب‌گرفتگی و ۱۵ استان درگیر برف و کولاک خدمت‌رسانی کرده که در مجموع یک هزار و ۱۱۰ نفر نیز امدادرسانی شدند.

وی در پایان اظهار داشت: از مجموع هم‌وطنان حادثه دیده در سیلاب،۴ نفر به مرکز درمانی و ۶۴ نفر به مکان امن منتقل شدند، همچنین نجاتگران به ۱۲۳ خودروی گرفتار در آب گرفتگی و برف و کولاک خدمت رسانی کردند و تخلیه آب برای ۴۱ منزل نیز انجام شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار