شهردار مشهد گفت: گسترش فضای برکت، کرامت و حکمت که صفات مرتبط با امام رضا هستند شهر را زیبا می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید عبدالله ارجاعی شهردار مشهد در ابتدای جشنواره بین المللی با بیان اینکه از زمان پژمان شهردار پیشین منطقه ثامن مشهد پروژه فضاآرایی و نصب المان ها‌ی شهری مطرح و اجرائی شد، گفت: اکنون سیزده سال از آن زمان می‌گذرد و این چهاردهمین جشنواره بین المللی هنر‌های شهری مشهد است.

او افزود: اکنون از همه هنرمندان داخلی و بین المللی که دل در گرو امام رضا دارند دعوت به عمل می‌آید و این جشنواره در سال هزارو چهارصد و یک میزبان همه هنرمندان کشور و بین المللی است.

 

استقبال از بهار ۱۴۰۱ با جشنواره بین المللی هنر‌های شهری مشهد برگزار خواهد شد

شهردار مشهد ادامه داد: گسترش فضای برکت، کرامت و حکمت که صفات مرتبط با امام رضا (ع) هستند شهر را زیبا می‌کند و زمان نصب آثار همزمان با جشن‌های نیمه شعبان در اسفند ماه خواهد بود.

مهدی یک‌پسر دبیر جشنواره بین المللی هنر‌های شهری مشهد ضمن خیر مقدم به مهمانان گفت: امشب دور هم جمع شدیم تا طرحی نو دراندازیم و حالا قرار است برای جهان شهر برکت فصلی جدید از هنر شهری بگشائیم.

او افزود: با بهینه کردن سازو کار‌ها در مدیریت شهری شرایط جهان شمول شدن فرهنگ ایرانی و اسلامی را در کلانشهر مشهد فراهم میکنیم.


بیشتر بخوانید


دبیر جشنواره بین المللی هنر‌های شهری مشهد ادامه داد: آثار هنرمندان در قاب نوروز در بخش آذین‌های دیوار نگاری بر در و دیوار‌های شهر و محله‌ها با سازه‌های شهری مزین به نماد‌های فرهنگی و نماد‌های مرتبط با ماه شعبان و رمضان، مکان_ رویداد‌های چهارده گانه، یادمان‌ها یی که چهارده قصه را روایت میکنند، بهره برداری می‌شود.

 

استقبال از بهار ۱۴۰۱ با جشنواره بین المللی هنر‌های شهری مشهد برگزار خواهد شد

مهدی یک پسر بیان کرد: ترویج مصادیق کرامت و برکت رضوی با استفاده از آثار فاخر هنر شهری در بستر مشهد الرضا (ع) در قالب رویداد فرهنگی هنری سالانه اصلی‌ترین برنامه ما است.

او تصریح کرد: اکران ۱۴ یادمان نوروزی در ۱۴ نقطه مهم با رویکرد سوژه محور همراه با اجرای نمایش‌های فاخر و سرود‌های محلی پیرامون یادمان ها، برگزاری مسابقه طراحی تزئینات برای آذین بندی فضا‌های عمومی شهر همراه با مشارکت هنری تشکل‌ها و مراکز فرهنگی برای محله آرایی و در نهایت نقاشی دیواری مرتفع و اجرای نقش برجسته برای دیگر دیوار‌ها از برنامه‌های مهم ما در بخش مذکور خواهد بود.

 

انتهای پیام//س. ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۱ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
المانها در زیبا سازی شهر نقش زیادی دارند.