استاندار سمنان:

واکسیناسیون کرونای کارگران تکمیل شود

استاندار سمنان گفت: مرکز تزریق واکسیناسیون سیار در ورودی شهرک‌های صنعتی مستقر شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان در جلسه ستاد مقابله با کرونا گفت: در این جلسه تصویب شد گروه‌های پزشکی در شهرک‌های صنعتی مستقر شوند تا نیرو‌های کارگری که تاکنون واکسن کرونا دریافت نکردند، واکسینه شوند.

او با تاکید بر لزوم پرهیز از عادی انگاری کرونا در ادارات و بین عموم مردم گفت: همین عادی انگاری‌ها موجب تغییر رنگ بندی برخی شهرستان‌ها به قرمز شد.

استاندار سمنان تاکید کرد: نماز جمعه باید بر اساس رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود و شورای هماهنگی ستاد نماز جمعه در این زمینه برای الزام نمازگزاران به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی نظارت کند.

هاشمی بیان کرد: حدود ۶۵ درصد افراد واجد شرایط در استان سمنان واکسن دریافت کردند که این آمار از میانگین کشور بالاتر است و در روستا‌های دارای دهیاری استان تلاش می‌شود به پوشش ۱۰۰ درصدی واکسیناسیون دست یابیم.

به گفته استاندار سمنان، اصناف بر اساس وضعیت رنگ بندی‌ها فعالیت می‌کنند و در شهرستان دامغان که در وضعیت قرمز قرار دارد تنها گروه شغلی یک مجاز به فعالیت هستند و کسبه باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت کنند.

نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: در یک هفته گذشته، ۳۷۹ بیمار با تشخیص و یا شک ابتلا به کرونا در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان بستری شدند.

او گفت: ۱۴۳ مرکز متخلف در بحث رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی هم به مراجع قضایی معرفی شدند که ۹ مرکز پلمپ شد.

رضا چمن رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز در این جلسه گفت:علاوه بر مراکز تجمیعی، تیم‌های سیار در سراسر شهرستان‌های شاهرود و میامی مستقر هستند و واکسیناسیون انجام می‌شود.

او ضمن بیان اینکه پلمپ واحد‌های متخلف و تشدید بازرسی‌ها در هفته‌های اخیر انجام شده است گفت: پوشش ماسک و رعایت پروتکل‌ها در شهرستان شاهرود و میامی افزایش یافته است.

طبق جدیدترین رنگ بندی اعلام شده، شهرستان دامغان قرمز، شهرستان‌های شاهرود، سمنان و گرمسار در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های مهدیشهر، آرادان، سرخه و میامی نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.