مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر اختصاص اعتبار ۶۰ میلیارد ریالی برای تکمیل پروژه آبیاری نوین در این شهرستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، ناجی شهیب زاده ، مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: ۶۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح سامانه  آبیاری نوین در سطح ۴۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی غرب کارون خرمشهر اختصاص یافت.

او طرح سامانه نوین آبیاری را از نوع زیرفشار موضعی(تیپ) خواند و افزود: این پروژه در زمین‌های کشاورزی روستاهای ام‌نوشه و غرب کارون خرمشهر با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی درحال اجرا است و پیش‌بینی می‌شود در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

شهیب زاده ادامه داد: صرفه جویی در مصرف آب، سرعت بالای رویش گیاه، به کارگیری کود همزمان با آبیاری، جلوگیری از رشد بی رویه علف‌های هرز، صرفه جویی در مصرف انرژی، برداشت راحت تر محصولات، و افزایش کمی و کیفی محصولات از مزایای به کارگیری روش‌های آبیاری نوین به شمار می‌رود.

مدیر جهاد کشاورزی توضیح داد: پارسال ۱۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی خرمشهر با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال، زیرپوشش سامانه نوین آبیاری قرار گرفت و بیشتر برای کشت گندم، جو، یونجه و نیز نخیلات مورد استفاده قرار گرفته است.

او  گفت: پارسال برای پروژه‌های بهسازی، تسطیح ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی و لایروبی ۴۰ کیلومتر از انهار کشاورزی که بیشتر در محدوده روستاهای غرب کارون قرار دارند هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هزینه شد.

شهیب زاده با اشاره به اجرای طرح توسعه نخیلات در سطح ۴۴ هکتار از زمین‌های کشاورزی روستایی حفارشرقی و غربی با هزینه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در سال زراعی ۱۴۰۰ - ۹۹ بیان کرد: برای خرید نهال‌ یارانه‌دار و حفاظت و مبارزه با آفات نباتی یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال هزینه شد.

شهرستان خرمشهر ۴۰ هزار هکتار زمین قابل کشت دارد.

انتهای پیام / ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.