مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان «ترویج فرهنگ وقف»، «احیای آرامستان‌های محلی» و «نرم افزاری شدن ارائه خدمات به شهروندان» را سه رویکرد جدید در سازمان آرامستان‌های شهرداری برشمرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی حاجیان مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر آرامستان‌ها به بیرون از شهر منتقل شده و همین امر باعث می‌شود در اطراف خود آرامگاه افراد رحلت شده را کمتر ببینیم و از یاد معاد دور باشیم در حالی که در روایات معصومین علیهم السلام بر حضور در آرامستان‌ها و یاد مرگ، بسیار سفارش شده است.

وی با بیان اینکه در گذشته تاریخی اصفهان، آرامستان‌ها در نزدیکی شهر و دل محلات وجود داشتند و مردم با یاد مرگ، بیشتر عجین بودند، افزود: تلاش می‌کنیم به کمک معتمدان محلی و بزرگان مناطق مختلف شهر اصفهان، آرامستان‌های محلی و قدیمی را دوباره احیا کنیم.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان، توسعه نرم‌افزاری و تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان را از دیگر برنامه‌های پیش روی این سازمان برشمرد و تصریح کرد: با راه اندازی این نرم افزار، از یک سو شفافیت در نرخ و عدالت و قانون‌محوری در انتخاب قبور، نهادینه می‌شود و از سوی دیگر، حضور مردم در بخش اداری سازمان آرامستان‌ها کاهش می‌یابد.

وی ترویج فرهنگ وقف را از جمله اهداف مهم این سازمان دانست و اظهار کرد: مردم اصفهان نگاه ویژه‌ای به وقف دارند و شهر اصفهان سرشار از موقوفات مختلف و متنوع است از این رو باید تلاش کنیم فرهنگ وقف به عنوان صدقه‌ای جاریه، پس از رحلت افراد در میان مردم و بازماندگان متوفیان نهادینه شود.

حاجیان گفت: هم اکنون در سازمان آرامستان‌ها این نگاه در قالب وقف نیمکت، سقاخانه، سایه‌بان و … وجود دارد، اما لازم است این سنت نیکو، بیشتر ترویج شود و به کمک سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی در شهر اصفهان شاهد موقوفات متعددی نظیر احداث کتابخانه یا اهدای کتاب، ساخت و تجهیز مراکز درمانی، احداث اماکن تفریحی و… باشیم.


منبع:ایمنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار