در روزهای گذشته خبری مبنی بر نصب قبرهای پیش‌ساخته چند طبقه در باغ رضوان اصفهان منتشر شد اما مسئولان سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان در این باره پاسخی نمی دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،در هفته‌های گذشته کلیپی در فضای مجازی از باغ رضوان اصفهان منتشر شد که نشان می‌داد شهرداری در حال نصب قبر‌های پیش ساخته بتنی چند طبقه در آرامستان است، این کلیپ واکنش‌های منفی بسیاری را از شهروندان را به دنبال داشت و بسیاری از شهروندان ساخت این قبر‌ها را به آمار بالای مرگ و میر کرونا نسبت دادند و می‌توان استرس و ترس و ناامیدی را از حجم انبوه نظرات مردم درباره این کلیپ دید. اکثر نظرات مردم حول افزایش آمار مرگ و میر کرونا بود که شهرداری را مجبور کرده قبر‌های چند طبقه بسازد. اظهارنظر‌ها و گمانه‌زنی‌های بسیاری در نظرات مردم درباره این قبر‌ها بود.

 در همین رابطه و به منظور تنویر افکار عمومی در تاریخ ۲۰ شهریور ماه برای اطلاع از کم و کیف موضوع و اطلاع‌رسانی به مردم با زارعان، سرپرست سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان تماس گرفتیم که وی انجام مصاحبه را منوط به هماهنگی با مسئول روابط عمومی سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان کرد.

در تماس با شهبازی، مسئول  روابط عمومی سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان، وی با تأیید این موضوع گفت، فردا قبل از ظهر برای گرفتن خبر تماس بگیرید.

با پیگیری خبرنگار وی در روز بعد تماس را رد می‌کند و پیامک می‌دهد که به زودی با شما تماس می‌گیرم که پیگیری‌های خبرنگار در روز‌های آینده نیز تنها در ارسال پیامک به زودی با شما تماس می‌گیرم، خلاصه می‌شود و در تماسی چندباره در روز دوشنبه ۲۸ شهریور با مسؤول روابط عمومی سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان، وی اعلام می‌کند که تا فردا ظهر مطلب آماده می‌شود و ارسال پیامک به زودی با شما تماس می‌گیرم به این معنی است که باید شما منتظر بمانید تا مطلب آماده شود.

تماس‌هایی که با به زودی با شما تماس می‌گیرم، پاسخ داده شد

روز سه‌شنبه هم در تماس مجدد خبرنگار با ایشان باز هم همان پیامک تکراری ارسال می‌شود و در آخرین تماس نیز در صبح روز چهارشنبه ۳۰ شهریور ماه باز هم ایشان جواب نداد و در تماس دوم تنها به ارسال پیامک به زودی با شما تماس می‌گیرم، بسنده شد.

باغ رضوان

با گذشت بیش از ۲۰ روز از انتشار این کلیپ در فضای مجازی و موج اظهارنظر‌های منفی مردم شایسته بود که روابط عمومی سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان در راستای تنویر افکار عمومی در این زمینه خبری را منتشر می‌کرد، نه اینکه با امروز و فردا کردن و جواب ندادن تلفن‌های خبرنگار از جواب دادن طفره رود. این حق مردم است که بدانند در شهر اصفهان چه خبر است و اطلاعی از نصب قبر‌های پیش‌ساخته چند طبقه در آرامستان باغ رضوان داشته باشند.

رسانه‌ها و خبرنگاران تهدید نیستند

باید یادآوری کنیم که روابط عمومی دستگاه‌ها، وظیفه دارند تا به رسانه‌ها پاسخگو باشند، انباشته شدن خواسته‌ها، سؤالات و ابهامات و عدم پاسخگویی به موقع و صحیح به جامعه هدف و شهروندان پیامد‌های خوبی نخواهد داشت و به سازمان آسیب خواهد رساند، در این بین هر چه روابط عمومی قدرتمند و حرفه‌ای‌تر عمل کند مسئولیت خود را بهتر ایفا کرده و می‌تواند کمک حال دستگاه خود باشد.

خبرنگاران مطالبه‌های مردمی را از مدیران دستگاه‌ها از جمله روابط عمومی‌ها پیگیری می‌کنند از این رو باید ارتباط‌ها دو طرفه باشد. خبرنگاران، موضوع پاسخگویی سازمان‌ها و اطمینان‌بخشی از ارائه خدمات را به خوبی به مردم منتقل کنند اگرچه روابط عمومی‌ها از ابزار و امکانات گوناگونی برای انتقال اطلاعات و اخبار به جامعه اطلاعاتی برخوردار هستند، ولی نکته قابل توجه این است که هیچ یک از شیوه‌های انتقالی نمی‌تواند کارآیی کار یک خبرنگار و رسانه را داشته باشد. روابط عمومی‌ها باید بدانند که رسانه و خبرنگاران تهدید نیستند بلکه مناسب‌ترین فرصت برای ارتباط روابط عمومی با افکار عمومی هستند که باید از ظرفیت این کانون مهم و مردمی نهایت استفاده را برد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
اگرباورداریدقبزخانه آخرت است بایدبدانیددولت وعده یک میلیون مسکن درسال داده پس تعجب برای چیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۴ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
خودتون ناراحت نکنید نه اینکه اصفهانیها سر رشته تو اقتصاد دارن فکر سالهای دور را کردن فکرشون دودوتا چهار تا میکنن چرتکه انداختن دیدن به صرفه شون هست کلنگ را زدن شما خودتون ناراحت نکنید به روزهای خوب فکر کنید نه به اقتصاد دور اندیشی اینا
Iran (Islamic Republic of)
خاک برسرتون جلوجلو گور مردم کندین
۰۱:۱۹ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
ای بابا دیگه تهش میخوایم بمیریم دیگه
Iran (Islamic Republic of)
خاک برسرتون جلوجلو گور مردم کندین
۰۱:۱۹ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
چرا جلوجلوبرای مردم قبرمیکنین منتظرمرگشون هستین
Iran (Islamic Republic of)
ناهید
۰۱:۱۱ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
خدایا همه چی شده دروغ
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۷:۳۸ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
متاسفانه مردم ما مستعد تحت تاثیر قرار گرفتن در برابر انواع شایعات و جو سازی ها هستند و از آن طرف هم مسئولان ما در عدم پاسخگویی و شفاف سازی مناسب ید طولایی دارند . برای کسانی مثل بنده که در یکی-دو سال اخیر به دلیل از دست دادن عزیزانی مرتباً به باغ رضوان تردد داریم و از طریق کانال های رسمی سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان پیگیر اخبار این مجموعه هستیم تا بدانیم چه زمانی مجموعه باز است و چه زمانی تعطیل (بخاطر شرایط کرونایی) ، این خبر اصلاً چیز تازه و عجیبی نبود! بلوک های دفن اموات در باغ رضوان اصفهان طی سال های اخیر به دو نوع مکانیزه و سنتی تقسیم شده اند . در بلوک های سنتی قبرها را با دست یا بیل مکانیکی حفر و علامت گذاری کرده و سپس با خاک نرم پر می کنند تا در زمان مراجعه بازماندگان اموات با حداقل معطلی ، قبر دوباره حفر و آماده استفاده شود . قبرهای این بلوک ها یک طبقه هستند و دیگر مثل سابق برای عمق مناسب دفن دو یا سه نفر حفر نمی شوند بلکه بلوک های مکانیزه برای این منظور در نظر گرفته می شوند . این بلوک ها در زمان آماده سازی بطور کامل و تا عمق مناسب دو یا سه طبقه خاکبرداری شده و سپس قطعات جدا کننده سیمانی در آنها چیده و بعد با خاک نرم پر می شوند . با این شیوه هم روند دفن اموات تسهیل شده و حتی در زمان های بحرانی هم قبر به تعداد کافی وجود دارد ، و هم ترتیب قرار گیری قبور و نمای نهایی بلوک منظم تر و شکیل تر خواهد بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
این هم مسِیول روابط عمومی که دنبالش میگشتین درقالب یک شهروندخیرخواه والبته مطلع رفع ابهام فرمود