وزارت دفاع روسیه اعلام کرد دو بمب افکن استراتژیک این کشور که بر فراز آب‌های بی طرف در حال پرواز بودند از سوی جنگنده انگلیس، هدایت شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد دو بمب افکن استراتژیک مافوق صوت  روسیه بر فراز دریای بارنتز، دریای نروژ و دریای شمال پرواز کردند و در بخشی از پرواز خود از سوی جنگنده‌های انگلیسی  رهگیری و هدایت شدند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: دو بمب افکن استراتژیک مافوق صوت توپولف Tu-۱۶۰ پرواز برنامه ریزی شده‌ای را بر فراز آب‌های بی طرف دریای بارنتز، دریای نروژ و دریای شمال انجام دادند. در برخی از بخش‌های این پرواز، بمب‌افکن‌های راهبردی روسیه از سوی جت‌های جنگنده‌ یوروفایتر تایفون انگلیس، رهگیری شدند.

بر اساس فیلمی که از کابین خلبان یک هواپیمای Tu-۱۶۰ گرفته شده است، جنگنده‌های انگلیسی به بمب افکن‌های روسی نزدیک شدند و در یک نقطه فاصله بین آن‌ها حدود ده‌ها متر بود.

آخرین تحولات پس از آن رخ داد که مقامات روسی اعلام کردند که دو بمب افکن Tu-۱۶۰ پرواز‌های خود را در امتداد بلاروس به منظور حفظ امنیت در بحبوحه بحران اخیر مهاجران در منطقه انجام داده اند.

در آن زمان، وزارت خارجه روسیه فیلمی از این پرواز ۴.۵ ساعته منتشر و تاکید کرد که این عملیات هدفی علیه هیچ کشور خارجی نبوده است.

چندی پیش، کمیسیون اروپا اعلام کرد که بروکسل به عنوان بخشی از پنجمین بسته تحریمی علیه مینسک در اوایل هفته آینده، شرکت‌های هواپیمایی از جمله ناوگان هوایی روسیه را که در انتقال مهاجران به بلاروس فعالیت می‌کنند، تحریم می‌کند. 

خاویر مورو، کارشناس ژئوپلیتیک اندیشکده استراتپل، به اسپوتنیک اعلام کرد که تحریم‌های احتمالی اتحادیه اروپا علیه شرکت هواپیمایی روسی (Aeroflot) به دلیل نقش ادعایی آن در بحران مهاجران در مرز لهستان و بلاروس، باعث بسته شدن فوری حریم هوایی روسیه به روی خطوط هوایی اروپایی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار