رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۲۵ درصدی تلفات تصادفات جاده ای این استان طی امسال خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سرهنگ بهنام ویسی پور رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد در خصوص علت تصادفات جاده ای استان گفت: ۴۵ درصد علت تصادفات رانندگی استان مربوط به سرعت غیرمطمئنه، ۲۰ انحراف به چپ، ۱۹ درصد توجه نکردن به جلو و مابقی مربوط به سایر عوامل بوده است.

او اظهار کرد: طی چهار سال اخیر محور یاسوج به اصفهان حادثه خیز ترین محور کهگیلویه و بویراحمد بوده است که طی این مدت ۲۴ درصد تلفات تصادفات، ۲۳ درصد مصدومان تصادفات و ۲۰ درصد تصادفات خسارتی استان را به خود اختصاص داده است.

ویسی پور خاطرنشان کرد: تنها راه رفع این مشکل تصریح در چهار خطه کردن محور «یاسوج به اصفهان» است.

رئیس پلیس راه استان تصریح کرد: با توجه به تعریف جاده ایمن سازی دوربرگردان‌ها و جداسازی راه‌های روستایی آنتنی انجام نشده است که باید اقدامات لازم انجام شوند.

او ادامه داد: ۸۰ درصد خودرو های مقصر در تصادفات کهگیلویه و بویراحمد را خودروهای شخصی تشکیل می دهند.

ویسی پور عنوان کرد: ۸۵ درصد عامل حوادث و تصادفات رانندگی در جاده های استان ناشی از خطای انسانی است. ۱۵ درصد نقص جاده‌ای و خودرو است.

رئیس پلیس راه استان با بیان اینکه تعداد زیادی نقاط حادثه‌خیز در سطح راه های استان شناسایی و برطرف شده است، تاکید کرد: هم اکنون ۶۴ نقطه حادثه خیز در راه‌های استان شناسایی شده است امیدواری نسبت به رفع آن ها اقدام شود.

او بیان کرد به علت شرایط کرونایی، سفرهای کهگیلویه و بویراحمد به سمت روستاها و تفرجگاه‌ها رفته است که ضرورت دارد جهت ایمن سازی راه‌های روستایی اقدامات بیش از پیش و جدی تری انجام شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.