نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، مبارزه با استکبار و ظالمان را مورد تاکید دین مبین اسلام دانست و گفت : در مبارزه با مستکبران همواره پرورش یافتگان مکتب متعالی اسلام پیشگام بوده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه از شهید حاج «قاسم سلیمانی» به عنوان یکی از نماد‌های مبارزه با استکبار نام برد و گفت : حاج قاسم پرورش یافته مکتب اسلام است و در طول دوران حیات خود همواره به مبارزه با مستکبران و ظالمان پرداخت.

او با بیان اینکه مبارزه با استکبار همچنان ادامه دارد، گفت : دین مبین اسلام همواره بر مبارزه با مستکبران و ظالمان تا برقراری عدالت و رفع تبعیض تاکید کرده و از این رو ما باید این راه را ادامه دهیم.

امام جمعه کرمانشاه به تحقق تمدن اسلامی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، اشاره کرد و افزود: ایران اسلامی به عنوان یک تمدن کهن و تاریخی باید در راستای تحقق تمدن اسلام گام بردارد و منویات رهبر معظم انقلاب در این راستا محقق شود.

آیت الله علما با تاکید بر اینکه همه بخش‌ها برای تحقق تمدن اسلامی در کشور باید تلاش کنند، افزود: این ظرفیت و پتانسیل در کشور برای تحقق این موضوع وجود دارد، اما باید همه بخش‌ها تلاش مضاعفی داشته باشند.

خطیب جمعه کرمانشاه به مناسبت‌های پیش رو از جمله هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و با تاکید بر ترویج و تقویت فرهنگ مطالعه در جامعه، گفت: مطالعه و کتابخوانی موجب ارتقای سطح فکر، فرهنگ و اندیشه افراد می‌شود.

آیت الله علما از متولیان حوزه کتاب خواست دسترسی مردم به مطالعه و کتابخوانی را بیشتر کنند و افزود: جوامعی که بیشتر با کتاب انس گفته اند از سطح فرهنگ بالا و پایداری برخوردارند.

او با گرامیداشت روز‌های هشت سال دفاع مقدس به سالروز آزادسازی بستان و سوسنگر در ۲۶ آبان ماه اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تسلیت ۱۰ ربیع الثانی سالروز وفات حضرت معصومه (س) وجود بارگاه کریمه اهل بیت را منشا خیر و برکت و گسترش علوم اسلامی در جوار ایشان دانست و افزود: ملت ایران از برکت وجود خاندان پیامبر (ص) به سعادت می رسند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.