معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به خروج تدریجی سامانه بارشی از جو استان گفت : انتظار می‌رود برای شنبه دمای شبانه ۹ شهرستان به صفر درجه و کمتر برسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی‌محمد زورآوند معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : به دنبال بارش‌های دیروز شاهد کاهش دمای هوا در همه نقاط استان طی امروز هستیم به گونه‌ای که دمای روزانه بین چهار تا هفت درجه و دمای شبانه هم بین سه تا پنج درجه نسبت به روز و شب گذشته کاهش خواهد داشت.

او گفت : برای روز‌های شنبه و یکشنبه شاهد افزایش دو تا سه درجه‌ای دمای روزانه نسبت به امروز (جمعه) خواهیم بود، اما روند کاهشی دمای شبانه همچنان ادامه خواهد داشت.

زورآوند افزود: بر همین اساس انتظار می‌رود برای فردا شب (شنبه) دمای شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام آبادغرب، جوانرود، دالاهو، روانسر، سنقروکلیایی، صحنه، کنگاور و هرسین به کمتر از صفر درجه برسد.

معاون هواشناسی کرمانشاه افزود: برای شنبه شب دمای شهرستان‌های سنقروکلیایی تا منفی ۶ درجه، کنگاور منفی پنج درجه و اسلام آبادغرب به منفی سه درجه خواهد رسید.

او در خصوص دمای شهر کرمانشاه نیز با بیان اینکه امروز دمای روزانه مرکز استان در گرمترین حالت به ۱۲ درجه و امشب در سرد‌ترین حالت به یک درجه بالای صفر خواهد رسید، گفت: حداکثر دمای روزانه فردا نیز به ۱۴ درجه بالای صفر و دمای شبانه به منفی ۲ درجه می‌رسد.

زورآوند ادامه داد: البته امشب (جمعه) هم ساکنان شهرستان‌های اسلام آبادغرب، دالاهو، سنقر، کنگاور و هرسین دمای صفر درجه و کمتر را تجربه خواهند کرد.

این مقام مسئول افزود: برای یکشنبه شب دمای هوا در شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام آبادغرب، سنقروکلیایی و کنگاور به کمتر از صفر درجه می‌رسد.

او افزود: به دنبال این وضعیت در روز‌های دوشنبه و سه شنبه هفته آینده با گذر موج ناپایدار دیگری، در بعضی ساعات شاهد وزش باد و احتمالاً بارش‌های پراکنده‌ای در سطح استان خواهیم بود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.