امام جمعه اراک: بهتر است که به جای صادرات نفت خام به صادرات فراورده‌های نفتی و تکنولوژی‌های نفتی و کالا‌های با ارزش بیشتر روی آوریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نحف ابادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اراک ضمن تبریک به استاندار جدید استان مرکزی اظهار کرد: همه باید با کمک یکدیگر تلاش کنند که استان مرکزی یک استان نمونه و الگو در زمینه‌های مختلف از جمله اجتماعی و فرهنکی و خانوادگی و اخلاقی و اقتصادی باشد و استان مرکزی این ظرفیت و شایستگی را نیز دارد که بتواند بدرخشد و منشا آثار و برکات بیشتری باشد.

او با اشاره به ارز ترجیحی افزود: مقام معظم رهبری حدود ۵سال است که در خصوص اقتصاد مقاومتی حکیمانه دستور داده اند و همچنین در خصوص اصل ۴۴ نیز ایشان دستورات لازم را داده اند و اگر هردو به خوبی اجرا شود معجزه رخ خواهد داد.

امام جمعه اراک تصریح کرد: یکی از معضلات و مشکلات جدی ما مسایل اقتصادی جامعه است و ما هم ظرفیت لازم و هم توان و امکانات لازم در خصوص حل این مشکلات را داریم و باید از این ظرفیت‌ها به خوبی و در جای خود استفاده شود و بیش از ۴ هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی ما است و این مهم یکی از همین ظرفیت‌های مذکور است.

دری نجف ابادی با تاکید بر ظرفیت‌های فراوان موجود در کشور اضافه کرد: یکی از مشکلات ما وابستگی به نفت است و با تغییرات صادرات و واردات نفت کشور نیز دچار تغییراتی می‌شد، در سه سال گذشته نیز تحریم‌ها مشکلات را اضافه کرد و لذا راهکار این مهم اقتصادی منهای نفت است و بهتر است که به جای صادرات نفت خام به صادرات فراورده‌های نفتی و تکنولوژی‌های نفتی و کالا‌های با ارزش بیشتر روی آوریم.

او ادامه داد: تحرک در این رابطه کم است و اقتصاد ما به سبب واردات، اقتصاد مصرفی شده است، در ۶ ماهه امسال بیش از ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار از امارات واردات انجام شده است که بخشی از آن مربوط به موبایل بوده است این در حالی است که خودمان می‌توانیم تولیدکننده و صادرکننده این کالا و همچنبن دیگر کالا‌ها باشیم.

دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: استان مرکزی باید همت خود را افزایش دهد تا بتوان برخی گره‌ها را باز کرد، نباید مواد خام را صادر کرد بلکه همه صادرات ما باید فرآوری شده باشد.

او بیان کرد: مصرف باید مقداری مدیریت شود تا دچار بحران و مشکل نشویم، مصرف گاز ما معادل کل اروپا است لذا باید مدیریت در این خصوص و سایر موارد مورد توجه باشد. ما میتوانیم، اما لازمه آن عزم و اراده ملی و فرهنگ سازی است.

خطیب نماز جمعه اراک تصریح کرد: تزریق اسکناس سبب تورم می‌شود و دود تورم به چشم همه مردم می‌رود. مسائل اقتصادی یک کلاف به هم وابسته است و همه باید در این خصوص کمک کنند.

دری نجف آبادی ضمن توصیه به اقشار مختلف مردم به کتاب و کتابخانی و تحقیق گفت: ما مکتب اهل بیت هستیم و باید برای اهل بیت در علوم مختلف افتخارآفرینی و افتخارات خود را به بازار جهانی عرضه کنیم، هیج ملتی جز در سایه کار و جهاد و فداکاری قله‌های بزرگ را فتح نخواهد کرد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار