نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: عدالت مبنای محقق شدن تمدن اسلامی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ضمن اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی و جمعی از مسئولان نظام گفت: یکی از موضوعات مهم مسلمانان که رهبر معظم انقلاب به آن تاکید دارد تمدن اسلامی است و پرداختن به آن وظیفه همگانی بوده و این مهم بر مبنای عدالت است و با تمدن غربی قابل مقایسه نیست.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به اخلاق، صبر و عدالت تاکید ویژه دارند و حرکت در این مسیر باعث خیرات کثیر خواهد شد.

او افزود:  رهبر انقلاب عنوان کردند اسلام مرز نمی‌شناسد و همه باید بدانند که این دین الهی همگان را به حق دعوت کرده است.

نماینده ولی فقیه ادامه داد: وحدت اسلامی از مسایل جدی است که جمهوری اسلامی ایران از ابتدای شکل‌گیری انقلاب تاکنون به آن توجه ویژه داشته است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: مقابله با توطئه‌های غربی و صهیونیسم موضوع مهمی است که مسلمانان باید آن را با هوشمندی دنبال کنند.

او با بیان اینکه مرجعیت شیعه در ۲۰۰ سال اخیر زحمات زیادی کشیده‌اند گفت: مرجعیت، ستون فقرات تشیع است و برخی کم لطفی‌ها در این راستا قابل قبول نیست  و باید قدر آن را دانست.

نماینده ولی فقیه تصریح کرد: وحدت، انسجام و حرمت بزرگان دینی تکلیفی برای همه مسلمانان است و مادامی که در این ریل حرکت شود عزتمندی خواهد بود.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به آتش سوزی هفته گذشته کارخانه طبیعت سبز شهرستان ساوه اظهار داشت: این حادثه تلخی بود که خسارات سنگین به بار آورد؛ باید علت این آتش‌سوزی هرچه سریع‌تر ارزیابی شود و دستگاه‌های امنیتی هم بررسی‌های لازم را داشته باشند.

او تاکید کرد: این آتش سوزی اگر خرابکاری داخلی، خارجی و یا سهل‌انگاری باشد قابل بخشش نیست، زیرا این صنعت علاوه بر سهمی که در درآمد سرانه دارد، نقش موثری در سفره مردم ایفا می‌کند.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی همچنین با اشاره به اختلال سامانه بنزین کشور در روز‌های گذشته هوشمندی و همراهی مردم و مسئولان در خنثی سازی توطئه‌های دشمنان را بسیار با اهمیت برشمرد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.