امام جمعه اراک گفت: نباید از وحدت دنیای اسلام غافل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، آیت الله دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه‌های نمازجمعه در مصلای بیت المقدس شهر اراک گفت: وحدت جهان اسلام و وحدت شیعه و اهل سنت یکی از استراتژیک‌ترین مسائل دنیای اسلام است که نباید از آن غافل شد.

آیت الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه باید برای دفاع از کیان امت اسلامی و سرزمین‌های اسلامی و مقابله با توطئه‌های صهیونیستی و استکباری آماده باشیم افزود: در این راستا تلاش و اقدامات فرهنگی، قلمی، لسانی، سیاسی و اجتماعی لازم است تا زمینه وحدت دنیای اسلام فراهم شود.

او در رابطه با افغانستان تصریح کرد: انتظار ما این است که طالبان در این کشور حکومت فراگیر تشکیل دهند، عده خاص و سیاست‌های خاص را به مردم تحمیل نکنند و مسایل و مشکلات را پیگیری و مجرمان را محاکمه کنند.

امام جمعه اراک بیان کرد: نزدیک هزار کیلومتر مرز بین افغانستان است که باید امنیت مرز‌ها در آینده افغانستان تضمین شده باشد و افغانستان پایگاه جاسوسان آمریکا و انگلیس و تولید مواد مخدر و در نهایت سبب درگیری جمهوری اسلامی نشود.

او با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی تاکید کرد: کارکنان ناجا با پذیرفتن خطر در مقابله همه نا امنی‌ها و ناهنجاری‌ها ایستاده و در ارتقاء آرامش مردم سعی و تلاش می‌کنند و در ارتقاء امنیت بایستی مردم با پلیس یار باشند و با پلیس همکاری کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: نیرو‌های خدوم انتظامی از طریق فراهم آوردن امنیت در ایران اسلامی، راه سوء استفاده را به هنجارشکنان، مجرمان و متجاوزان به مال و ناموس مردم بسته نگه داشته‌اند.

او همچنین ولادت امام صادق (ع)، مبعث پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت را تبریک گفت.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.