شهرستان‌های دیلم و گناوه در شمال استان بوشهر صبح امروز شاهد بارش رگبار باران بودند در دیلم در مدت ۳ ساعت ۵۴ میلیمتر و درگناوه در حدود یک ساعت ۵۱ میلیمتر باران بارید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد دشتی فرماندار دیلم بیان کرد: از حدود ساعت ۶ تا ۹ صبح امروز این شهرستان شاهد بارش باران همراه با رعدوبرق و وزش باد بود و در این مدت ۵۴.۴ میلیمتر باران بارید.

او افزود: بارش این میزان باران در مدت زمانی کوتاه باعث شد که معابر شهری و روستایی دچار آبگرفتگی شوند.

فرماندار دیلم ادامه داد: تا کنون گزارشی از خسارت احتمالی باران اعلام نشده است، اما بخشداران در حال بررسی دقیق‌تر هستند.

دشتی عنوان کرد: وزش باد شدید هم باعث شد که تعدادی درخت شکسته شوند.

او گفت: با توجه به هشدار‌های قبلی هواشناسی اجازه خروج دریانوردان از بندر‌ها داده نمی‌شود بنابراین حادثه دریایی نداشته‌ایم.

فرماندار دیلم بیان کرد: از حوالی ساعت ۹ باران قطع شده است.

شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر قرار دارد و با استان خوزستان همسایه است.


بیشتر بخوانید


آبگرفتگی معابر گناوه

پس از دیلم، باران در گناوه که همسایه این شهرستان است، آغاز شد.

فرماندار گناوه گفت: از حوالی ساعت ۱۰ تا ساعت ۱۱، ۵۱/۷ میلیمتر باران در این شهر بارید که باعث آبگرفتگی خیابان‌ها شد.

غلامرضا مهرجو افزود: در دیگر نقاط شهرستان هم بارش باران همراه با رعدوبرق ، تگرگ و وزش باد گزارش شده اما بارندگی خسارت نداشته است.

او ادامه داد: باران در این شهرستان  از ساعت ۱۱ قطع شد و آب‌های جمع شده در خیابان‌ها در حال فروکش کردن است.

فرماندار گناوه با بیان اینکه بارندگی خسارتی به دنبال نداشته است، عنوان کرد: قبل از بارندگی تمهیداتی در نظر گرفته شده بود که باد وباران مشکلی برای مردم به وجود نیاورد.

مهرجو با اشاره به حضور مسافران در گناوه گفت: برای مسافران مشکل خاصی به وجود نیامده است.

۲ روستای دیلم برق ندارند

فرماندار شهرستان دیلم گفت: بر اثر وزش باد شدید و افتادن تیرهای برق، ۲ روستا در این شهرستان برق ندارند.دو محله نیز در شهر دیلم اکنون بی‌برق هستند که کارکنان شرکت برق در تلاش هستند همه نقاط بی‌برق زودتر مشکلشان حل شود.

احمد دشتی عنوان کرد: خروجی این شهرستان به سمت شهرستان بهبهان به علت بارش باران حدود یک ساعت دچار آبگرفتگی شده و فقط خودروهای سنگین می‌توانستند رفت و آمد کنند که این مشکل برطرف شده است.

او ادامه داد: مسیرهای روستایی باز است اما گزارش‌هایی درباره آسیب به دیوار قدیمی چند منزل روستایی و از بین رفتن تعدادی دام به دستمان رسیده است که در حال پیگیری آن هستیم.

علت فوت صیاد دیلمی ایست قلبی بوده نه صاعقه

فرماندار دیلم درباره فوت یکی از صیادان این شهر نیز بیان کرد: این صیاد به همراه دو فرزند خود برای جمع کردن تورشان حدود ۲ مایل از ساحل دور شده بودند که باد و باران شروع می‌شود و بلافاصله به سمت ساحل برمی‌گردند به محض اینکه به خور می‌رسند، پدر دچار ایست قلبی می‌شود و با وجود تلاش کارکنان درمان فوت می‌کند. 

دشتی گفت: با توجه به اینکه آن زمان رعدوبرق می‌زد ابتدا تصور شده بود که به علت صاعقه دچار مشکل شده است.

افتادن دکل مخابراتی در یکی از روستاهای دشتستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: طبق پیش بینی صورت گرفته از صبح تا بعدازظهر امروز در شهرستان‌های دیلم، گناوه، دشتستان و بوشهر شاهد بارش باران همراه با وزش باد و رعدوبرق بودیم که در بوشهر باران کمی بارید، اما در سه شهرستان دیگر بارش‌ها رگباری بود و در مدت زمان کوتاهی باران زیادی بارید و باعث آبگرفتگی معابر شد.

جهانگیر دهقانی افزود: با توجه به هشدار‌های داده شده و تمهیدات صورت گرفته بود مشکل خاصی نداشتیم.

او ادامه داد: بارش باران در شهرستان دشتستان ظهر امروز شروع شد و طبق آماری که در زمان حاضر در اختیار داریم ایستگاه برازجان ۱۸ و شبانکاره ۴۷ میلیمتر بارندگی را ثبت کردند.

او ادامه داد: در روستای لایپه دشتستان وزش باد شدید باعث افتادن دکل مخابراتی شد که نیرو‌های مخابرات در حال برطرف کردن مشکل هستند.

برق یک روستای دیلم وصل شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر با اشاره به بارش ۶۶ میلیمتر باران در دیلم عنوان کرد: دو روستای شهرستان دیلم نیز صبح امروز به علت وزش باد و افتادن تیر برق، دچار خاموشی شده بودند که اکنون برق یکی از آن‌ها وصل شده و کارکنان شرکت برق در تلاش هستند روستای دوم نیز به زودی برق‌دار شود.

دهقانی عنوان کرد: آبگرفتگی شدید جاده دیلم به هندیجان در استان خوزستان هم با فروکش کردن آب برطرف شده است.

او گفت: در گناوه نیز که معابر بر اثر بارش ۶۰ میلیمتر باران در مدت کوتاهی دچار آبگرفتگی شده بودند با فروکش کردن آب مشکلشان حل شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
razayeg
۱۹:۲۱ ۰۶ دی ۱۴۰۰
شما باران می خواستید اینم باران برید خداروشکر کنید و بدانید خشکسالی برای مدتی طولانی بر طرف شده و بازگشت ان را خدا می داند و شاید هم نیاید هرگز بزودی نصف ایران در برف دفن می شود منتظر غافلگیری های بزرک باشید هنوز کجاشو دیدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
خدا را شکر که باران بارید پس از چندین ماه