مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به ورود سامانه بارشی از فردا، درباره بارش‌های رگباری، وزش تندباد، رعدوبرق و تلاطم دریا هشدار داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرج اله شکوهی‌پور مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی و تحلیل آخرین الگو‌ها و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از فردا (پنجشنبه ۲۰ آبان) با ورود یک سامانه بارشی به جنوب غرب کشور، ناپایداری‌های جوی روی استان بوشهر و خلیج فارس افزایش می‌یابد.

او افزود: بر این اساس از اواخر وقت پنجشنبه و در روز جمعه در نیمه شمالی خلیج فارس و مناطق شمالی و مرکزی استان بوشهر (شهرستان‌های دیلم، گناوه، بوشهر، دشتستان، جزیره خارگ و برخی نقاط تنگستان)، رگبار باران به همراه رعد و برق و وزش تندباد پیش بینی می‌شود. همچنین احتمال خیزش گرد و خاک در روز‌های پنجشنبه و جمعه در برخی نقاط  هم وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: وقوع صاعقه و ریزش تگرگ در برخی نقاط مستعد دور از انتظار نیست و احتمال شکستن درختان و سقوط سازه‌های ناپایدار، آبگرفتگی معابر عمومی در برخی نقاط و احتمال جاری شدن سیلاب‌های موقتی در رودخانه‌های فصلی وجود دارد.

شکوهی‌پور توصیه کرد که از قرارگرفتن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری شود. همچنین از محصولات کشاورزی محافظت شود و تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از وزش تندباد و آبگرفتگی معابر انجام گیرد.

او با هشدار درباره وزش باد بسیار شدید و افزایش ارتفاع موج دریا، بیان کرد: پیش بینی می‌شود از بعدازظهر پنجشنبه تا ظهر جمعه به سبب وزش باد شدید تا بسیار شدید جنوبی، و از عصر تا اواخر وقت جمعه به سبب چرخش و تغییر جهت باد و وزش تندباد لحظه‌ای سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی استان (از بندر دیلم تا مُطاف) مواج باشد.


بیشتر بخوانید


مدیرکل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: در این مدت ضمن وقوع رگبار باران و رعد و برق، سرعت باد گاهی به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از ۲ متر خواهد رسید.

شکوهی‌پور درباره اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، غرق شدن شناور‌ها به‌ویژه شناور‌های کوچک و احتمال خسارت به سازه‌های ساحلی و دریایی در اسکله‌ها و بندرها، هشدار داد و تاکید کرد که در این مدت از تردد‌های دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی پرهیز شود و تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی (به سازه‌های دریایی و ساحلی) اندیشیده شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.