مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: به دلیل افزایش سرمای هوا، مصرف گاز در استان در مقایسه با سال گذشته حدود ۲۰ درصد بیشتر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید مصطفی علوی مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: مصرف یک شبانه روز گاز در استان اصفهان در روز‌های گذشته بالغ بر ۷۶ میلیون متر مکعب بود که در مقایسه با سال‌های قبل بی سابقه بوده است.

وی ادامه داد: بطور کلی میانگین مصرف در استان باید ۶۱.۸ میلیون متر مکعب در یک ۲۴ ساعت باشد و در نهایت ۷۱ میلیون متر مکعب مرز خطر محسوب می‌شود و میزان مصرف کنونی نشان می‌دهد که در وضعیت مطلوبی قرار نداریم.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان اضافه کرد: از آنجا که خطوط لوله گاز سراسری است، مصرف در یک استان به ضرر دیگر مناطق خواهد بود بنابراین از مردم اصفهان تقاضا داریم مصرف بهینه را سرلوحه کار خود قرار دهند.

علوی خاطرنشان کرد: در صورتی که مقدار دمای منازل بر میزان استاندارد ۱۸ درجه سانتی گراد تنظیم شود سبب صرفه جویی چشمگیر در استفاده از گاز و عبور از روز‌های سرد سال بدون افت فشار گاز منجر خواهد شد.

وی با بیان اینکه مصرف بهینه در برخی انرژی‌ها مانند برق و آب بیشتر دیده می‌شود اظهارداشت:، اما استفاده درست در گاز کمتر دیده می‌شود و بسیاری به محدود بودن این انرژی توجه نمی‌کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: بر همین اساس لازم است که همگان و به‌ویژه مصرف کندگان بخش خانگی برای کاهش مصرف و همراهی با سایر هموطنان همکاری لازم را داشته باشند تا شاهد آلودگی هوا در این خطه نیز باشیم.

اصفهان بالغ بر پنج میلیون نفر جمعیت و ۲۸ شهرستان دارد و تاکنون بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار انشعاب در این استان واگذار شده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.