مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به پراکندگی، سخت‌گذر بودن و موقعیت توپوگرافی روستا‌های شهرستان کوهرنگ انتقال مصالح ساختمانی به این منطقه با چالش مواجه بود که این مشکل برطرف شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرشید ریاحی سامانی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با تامین مصالح مورد نیاز و اضافه شدن ماشین‌آلات جدید روند آواربرداری و بازسازی مناطق زلزله‌زده کوهرنگ شتاب گرفته است.

او افزود: با توجه به پراکندگی، سخت‌گذر بودن و موقعیت توپوگرافی روستا‌های شهرستان کوهرنگ انتقال مصالح ساختمانی به این منطقه با چالش مواجه بود، اما با تلاش‌های صورت گرفته این مصالح تامین و به منطقه ارسال شده است.


بیشتر بخوانید


ریاحی اضافه کرد: همچنین با اضافه شدن ماشین‌آلات جدید به تجهیزات موجود عملیات آواربرداری در منطقه به ویژه در بخش بازفت شتاب خوبی گرفته است و تاکنون از ۱۷۳ واحد نیازمند بازسازی در روستا‌های بخش بازفت، ۳۰ واحد آواربرداری شده و عملیات احداث ۲۰ واحد در حال انجام است.

او، وقوع بارش برف و باران در شهرستان کوهرنگ را عامل کُند شدن روند بازسازی مناطق زلزله‌زده در هفته گذشته عنوان کرد و گفت: با مساعد شدن آب و هوا در هفته پیش رو، عملیات آواربرداری و بازسازی واحد‌ها بیش از پیش شتاب می‌گیرد.

ریاحی با بیان اینکه ۴۹۶ واحد شهری و روستایی آسیب‌دیده از زلزله در شهرستان کوهرنگ نیازمند بازسازی است، اظهار داشت: آواربرداری در بخش‌های دوآب صمصامی و مرکزی شهرستان نیز از هفته پیش رو آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه بازسازی و تعمیر واحد‌های مسکونی آسیب‌دیده بستگی به میزان همکاری مردم منطقه دارد، خاطر نشان کرد: با همکاری مردم می‌توان عملیات بازسازی را شتاب بیشتری بخشید.

ریاحی از اعطای ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای اسکان موقت مردم منطقه خبر داد و گفت: خانوار‌هایی که واحد‌های مسکونی آن‌ها نیازمند بازسازی و تعمیر است برای اجاره مسکن این مبلغ را دریافت کرده‌اند.

او گفت: بازسازی و تعمیر واحد‌های مسکونی آسیب‌دیده نیز از محل تسهیلات بازسازی، کمک‌های بلاعوض و تسهیلات معیشت تامین می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار