۶۰۰ معلم خراسان جنوبی در قالب ۲۰۰ گروه در طرح همیاران آموزشی مشارکت می‌ کنند.

به  گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، زمانی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: طرح همیاران آموزشی برای اولین بار توسط خراسان جنوبی، در کشور طراحی و اجرا می‌شود که در این طرح ۶۰۰ معلم استان در قالب ۲۰۰ گروه در این طرح مشارکت می‌ کنند.

او با اشاره به اینکه عضویت و همکاری در گروه‌های همیاران آموزشی داوطلبانه است افزود: استفاده از روش های تیمی و کار گروهی به همراه همفکری و تعامل اعضاء، از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت این طرح است که خود باعث رشد فردی و بهبود کارایی در محیطی دوستانه و صمیمی می‌شود.

زمانی با اشاره به اجرای طرح همیاران آموزشی مبتنی بر راهکار ۷-۱۱ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اظهار کرد: از مهم‌ترین اهداف طرح همیاران آموزشی، توسعه زمینه پژوهشگری و افزایش توانمندی‌های حرفه‌ای به شکل فردی و گروهی میان معلمان و تبادل تجارب و دستاورد‌ها در سطح محلی و ملی است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه توسعه مستمر شایستگی‌ها و مهارت‌های تخصصی و حرفه‌ای معلمان و ترویج رویکرد و مهارت خودسنجی و خود اصلاحی از دیگر اهداف این طرح است تصریح کرد: در این طرح معلمان جدید الورود در کنار معلمان با تجربه و متخصص قرار می‌گیرند که باعث بهره‌وری بیشتر و افزایش اعتماد به نفس آن‌ها می‌شود.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.