ماموریت گروه جدیدی از فضانوردان با پرتاب به فضا آغاز شد

هدف از پرتاب فضانوردان کسب اطلاعاتی درباره حیات خارج از زمین، فناوری‌های بهداشتی و علوم گیاهی بیان شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از nasa، فضانوردان ماموریت Crew-۳ ناسا و اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده شدند. خدمه بین المللی فضانوردان امروز صبح در ساعت: ۵:۳۳ به وقت تهران در مجتمع ۳۹A در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا از زمین بلند شدند.

موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس، فضاپیمای Crew Dragon Endurance را به همراه فضانوردان ناسا راجا چاری، تام مارشبرن و کایلا بارون و همچنین یک فضانورد از آژانس فضایی اروپا به نام ماتیاس مورر را به مدار فرستاد تا یک ماموریت علمی شش ماهه در فضا را آغاز کند. این ماموریت اولین پرواز فضایی برای فضانوردان چاری، تام مارشبرن و مور است همچنین سومین پرواز برای مارشبرن است، تام مارشبرن ششمین فردی است که با سه فضاپیمای مختلف از زمین پرتاب می‌شود.

۴ فضانورد ناسا

در طول پرواز این خدمه، اسپیس‌ایکس مجموعه‌ای از مانور‌های خودکار فضاپیما را از مرکز کنترل ماموریت خود در هاثورن، کالیفرنیا انجام می‌دهد. تیم ناسا نیز عملیات را از مرکز کنترل ماموریت فضایی جانسون در هیوستون نظارت می‌کند. استیو استیچ، مدیر برنامه خدمه تجاری ناسا، در این ارتباط گفت"اطمینان از حمل و نقل ایمن و دسترسی مداوم خدمه ما به فضا یک مسئولیت بزرگ است. ما می‌دانیم که خدمه برای سوار شدن به ایستگاه و استقرار در ماموریت طولانی مدت خود هیجان زده هستند. تیم ناسا و اسپیس ایکس برای حمایت از ورود ایمن و در نهایت بازگشت به زمین هوشیار هستند".

همکاری ناسا و اسپیس ایکس

فضانوردان Crew-۳ تقریباً شش ماه را در ایستگاه فضایی صرف خواهند کرد تا تحقیقات علمی جدید و هیجان انگیزی را در زمینه‌هایی مانند علم مواد، فناوری‌های بهداشتی و علوم گیاهی انجام دهند، اطلاعاتی فراتر از سیاره زمین کسب کنند همچنین برای  حیات در جایی غیر از زمین آماده شوند. چنین تحقیقاتی برای مردم روی زمین مفید است و زمینه را برای اکتشافات آینده ماه و مریخ فراهم می‌کند که با مأموریت‌های آرتمیس آژانس آغاز می‌شود، این ماموریت شامل فرود اولین زن و اولین فرد رنگین پوست بر سطح ماه می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
به زودی همه میشوند مریخی ها
آخرین اخبار