یک واحد تولیدی برش سنگ‌های تزیینی توانسته زمینه را برای اشتغال ۲۷ کارگر فراهم کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، خدابخشی مدیر یکی از کارخانه جات برش انواع سنگ‌های گرانیتی شهرستان بیرجند گفت: از سال ۸۵ فرآوری سنگ‌های ساختمانی را شروع کردیم وانواع سنگ‌های گرانیت، تراورتن و مرمریت را تولید می‌کنیم.

او افزود: ۲۵ محصول متفاوت در کارخانه ما تولید می‌شود که صادرات نداریم و حوزه فروش محصولات ما در داخل کشور است و برای نمای داخلی، کف و سایر ساخت و ساز‌ها استفاده می‌شود.

خدابخشی بیان کرد: ظرفیت اسمی سالیانه تولید انواع سنگ در کارخانه ۱۰۰ هزار متر مربع است، اما به دلیل مشکلات پیش روی کارخانه این ظرفیت کاهش یافته و تولید واقعی ما ۵۰ هزار متر مربع است.

مدیر یکی از کارخانه جات برش انواع سنگ‌های گرانیتی شهرستان بیرجند ادامه داد: ۲۷ نفر به صورت مستقیم در این کارخانه مشغول به فعالیت هستند.

بی عدالتی مالیاتی سنگی پیش پای رونق تولید

خدابخشی مدیر یکی از کارخانه جات برش انواع سنگ‌های گرانیتی شهرستان بیرجند با بیان اینکه طرح توسعه برای کارمان داریم، اظهار کرد: سوله هارو آماده کردیم و زیر ساخت کار را انجام دادیم، ولی به دلیل نوسانات دلار و افزایش قیمت‌ها نتوانستیم تجهیزات مورد نیاز کارخانه را خریداری کنیم و در حال حاضر سوله‌های کارخانه خالی از تجهیزات است.

او افزود: بی عدالتی‌های مالیاتی مهم‌ترین مشکلی است که ما درعرصه تولید با آن مواجه هستیم مالیات بر ارزش افزوده ما ۹ درصد است در حالی که دلالان هیچ مالیاتی رو متحمل نمی‌شوند و محصول را ارزان‌تر از ما می‌فروشند که این مورد باعث می‌شود که مشتریان کمتری داشته باشیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار