معارفه استاندار جدید مازندران با حضور وزیر کشور در ساری برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران، صبح امروز پنجشنبه ۲۰ آبان با حضور وحیدی وزیر کشور، آیت الله محمدی لایینی نماینده، ولی فقیه در استان و جمعی از مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان در سالن غدیر سپاه کربلای مازندران آغاز شد.

آیت الله محمدی لایینی نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه از تغییر مدیریت در هر سطحی می‌توان به عنوان تحویل سال یاد کرد گفت: آمد و شد در مدیریت امری عادی و مسئولیت در هر سطحی، باری از جانب مردم بر دوش مدیران است.

او افزود: آنچه به یادگار از یک مدیر می‌ماند کارنامه اجرایی، میزان تعهد و مسئولیت پذیری در قبال خواسته‌های جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان خطاب به استاندار جدید مازندران نیز، گفت: مازندران استانی مستعد و پویا با ظرفیت‌های چشمگیر است باید با مدیریت درست آن را به سر منزل مقصود رساند.

آیت الله محمدی لایینی با بیان اینکه مدیران باید مدیریت جهادی را در سرفصل برنامه خود قرار دهند، ادامه داد: سه میلیون و سیصد هزار نفر چشمشان به شماست و بیکاری جوانان تحصیل کرده و قرار گرفتن هزاران نفر زیر پوشش نهاد‌های حمایتی زیبنده مازندران نیست.

او جنگل، زمین‌های حاصلخیز، آب و هوای مناسب و دریا را فرصتی برای ایجاد کار‌های بنیادین در استان دانست و گفت: متاسفانه لابه لای این موهبت‌ها فقر پنهان خوابیده است که باید دلیل اینهمه بی توجهی به ظرفیت‌ها را پیدا کرد.

نماینده  ولی فقیه در مازندران گفت: مازندران دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن تولید باغی دارد، اما تولید کنندگان مورد حمایت قرار نمی‌گیرند.


لزوم خلق ثروت

شریعتی رییس مجمع نمایندگان مازندران نیز یکی از نیاز‌های فوری استان را خلق ثروت دانست و گفت: این مسیر فقط از مسیر کارآفرینی می‌گذرد، چون مازندران استانی کشاورزی و دامداری و تولیدی است و توانایی زیادی حتی در تامین مایحتاج کشور دارد.

نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه با بیان اینکه متاسفانه به اقتصاد مقاومتی بی توجهی شد، افزود: در این راه اگر سرمایه کافی وجود ندارد، نباید جلوی سرمایه گذاری‌ها را گرفت.

او ادامه داد: مانع زدایی خواسته اصلی رهبری و مردم است و از استاندار جدید انتظار می‌رود تمام تلاش خود را در این راه انجام دهد.

استاندار افراد بدون پارتی هستم

سید محمود حسینی پور نوری استاندار جدید مازندران نیز با بیان اینکه برای رفع مشکلات استان باید تحریم مدیریت شکسته شود، گفت: جوانان توانمندی که از این شهر به آن شهر کوچ‌ در جاهای دیگر فعالیت می کنند باید بیایند و استان خود را بسازند.

او افزود: جوانان کشور  در سخت ترین شرایط با خلاقیت و نوآوری به پیش بردند و فرهنگ جهادی و شب های شلمچه باید بر جامعه حاکم باشد تا گزارشی از ناتوانی در اجرای طرح ها شنیده نشود

استاندار جدید مازندران عامل اصلی عقب ماندگی را نبود هماهنگی بین نخبگان استان دانست و ادامه داد: این معضل سال هاست بر مازندران حاکم شده است.

حسینی پور گفت: به دنبال استانداری نبودم و با کسی هم رایزنی نکردم  پس خود را بدهکار هیچ طیف و جریان خاصی نمی دانم و با هیچ کسی در مدیریت استان تعارف نخواهم داشت.

او افزود:من استاندار کسانی هستم که پارتی ندارند و امیدشان از مسئولان قطع شده است.

واگرایی دلیل مهم عقب ماندگی استان

حسین زادگان استاندار سابق مازندران در این مراسم با بیان اینکه برخی اختلافات نظر سیاسی موجب نادیده شدن عملکرد‌های مدیران می‌شود، گفت: اقدامات خوبی در سخت‌ترین شرایط در استان انجام شده است.

او واگرایی را یکی از مهمترین دلایل عقب ماندگی استان برشمرد و افزود: در خصوص ایجاد منطقه آزاد در مازندران سه نگاه متفاوت وجود داشت و در نهایت مشکلات در استان ماند.

استاندار سابق مازندران گفت: به ۱۳۴ نقطه در سواحل مازندران برای ساخت اسکله‌ها دست پیدا کردیم که همه کار‌ها انجام شد، اما لنگ امضای منابع طبیعی است.

او با بیان اینکه گردشگران میلیونی برای ما فرصت نیست بلکه بحران است، ادامه داد: جمع آوری اب‌های سطحی و مدیریت پسماند در مازندران مطلوب نیست.حسین زادگان گفت: ریسک صادرات در کشور‌های همسایه بسیار بالاتر از اروپا است و ما صندوق ضمانت را ایجاد کردیم.

او با بیان اینکه در خصوص صنعت وضعیت موجود باید حفظ و احیا می‌شد، ادامه داد: کارخانه صنایع چوب و کاغذ در حال تعطیلی بود، اما حالا شرایط مطلوبی دارند.

این مسئول با اعلام اینکه پرواز‌ها و فرودگاه‌های مازندران توسعه پیدا کرده است، تصریح کرد: اب شرب شهر‌های گروه الف حل شده است و نیاز به توجه زیاد در اب شرب داریم.


نگاه فرابخشی زمینه ساز تحول

حسن نژاد معاون سیاسی استانداری مازندران نیز در ابتدای مراسم با بیان اینکه با نگاه فرابخشی می‌توان در استان منشأ تحول ماندگار شد، گفت: در حوزه اجتماعی با توجه به اثرگذاری مستمر مؤلفه‌های اجتماعی، توجه این بود که بتوانیم با ایجاد نگاه وافر و اتفاق نظر جمعی گام‌های اساسی برداشته شود.

او افزود: در حوزه سیاسی همواره تلاش این بود که ما نسبت به مؤلفه‌های استان، گفتمان واحد داشته باشیم، زیرا همراهی مجموعه نخبگان می‌تواند هزینه‌های توسعه را کمتر کند و با همین نگاه تلاش شد در راستای وحدت گام برداریم.

حسن نژاد ادامه داد: نگاهی که در حوزه اجتماعی و سیاسی وجود داشت این بود که بپذیریم مبنای توسعه، منابع انسانی است و باید از ظرفیت‌های بی نظیر انسانی استفاده بهینه شود.


انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار