مدیر مدرسه قرآنی امام حسین (ع) گفت:۲۳ طلبه حافظ قرآن در همدان از این مدرسه فارغ‌التحصیل شده‌اند وتمام محصلان این مدرسه حافظ قرآن هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حجت‌الاسلام مرتضی منصوری سپهر مدیر مدرسه قرآنی امام حسین (ع) با بیان اینکه ۲۳ طلبه حافظ قرآن در همدان از این مدرسه فارغ‌التحصیل شده‌اند وتمام محصلان این مدرسه حافظ قرآن هستند، بیان کرد: در حال حاضر در این مدرسه علمیه ۶۵ نفر در پایه‌های یک تا ششم سطح یک مشغول به تحصیل هستند.

او با بیان اینکه این مدرسه علمیه هیچ تفاوتی با سایر حوزه‌های علمیه استان در شیوه ارائه دروس ندارد، افزود: تنها وجه تمایز این مدرسه علمیه این است که در وقت‌های تلف شده و به‌ویژه در تابستان در کنار آموزش دروس حوزه علمیه به حفظ قرآن می‌پردازند و در واقع حفظ قرآن و قرائت آن از جمله فعالیت‌های روزانه در این مدرسه است.

منصوری گفت: تاکنون در این مدرسه ده حافظ کل قرآن تربیت شده که البته همه محصلان این مدرسه علمیه حافظ قرآن هستند که اغلب ۲۰ تا ۲۵ جزء از قرآن را از حفظ دارند.

اوبا بیان اینکه همه محصلان این مجموعه شش سال تحصیل خود را با انس با قرآن سپری می‌کنند، ادامه داد: هدف اصلی در این مجموعه ارائه دروس تخصصی حوزه در کنار انس با قرآن است که خوشبختانه به حفظ قرآن محصلان این مجموعه منجر شده است.

مدیر مدرسه قرآنی امام حسین (ع) در ادامه با اشاره به اینکه این مدرسه از سال ۹۳ فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: تاکنون ۵۰ نفر از این مدرسه فارغ‌التحصیل شده‌اند که همگی به‌صورت متغیر از یک تا سی جزء قرآن را حفظ بودند. ده نفر از این افراد حافظ کل قرآن شدند.

منصوری گفت: طبق رسم هر ساله در مدرسه علمیه قرآنی امام حسین (ع) جشن فارغ‌التحصیلی برای طلبه‌ها گرفته می‌شد که با توجه به اینکه در سال گذشته به علت شیوع کرونا این جشن برگزار نشد امسال این جشن برای ۲۳ فارغ‌التحصیل در این مجموعه که در دو سال اخیر درسشان را در سطح یک به اتمام رسانده بودند برگزار شد.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.