انتقاد شدید مایک پمپئو از کامالا هریس

مایک پمپئو، وزیر سابق امور خارجه آمریکا ضمن انتقاد شدید از کامالا هریس، معاون بایدن عملکرد دولت آمریکا را شرم آور توصیف کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، مایک پمپئو، وزیر سابق امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه فاکس نیوز به کلیپ اخیر کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان داد و در مورد پیامد‌های گسترده سیاست خارجی دولت بایدن صحبت کرد.

پمپئو در این مصاحبه گفت: «کلیپ معاون رئیس جمهور در صحنه جهانی برای آمریکا شرم آور است. دشمنان ما آن را تماشا می‌کنند و ضعف را می‌بینند. آن‌ها افرادی را می‌بینند که جدی نیستند، آن‌ها افرادی را می‌بینند که دقیقاً برعکس آنچه ما چهار سال انجام دادیم، مصمم نیستند. سیاست دولتمردان دولت بایدن، از این نظر که آمریکا را خطری برای جهان می‌دانند و هر جا که می‌روند عذرخواهی می‌کنند، بسیار شبیه دولت کارتر است.»

پمپئو ادامه داد: «ما باید جدی باشیم. ما به دولتی نیاز داریم که در اولویت قرار دادن آمریکا جدی باشد، نه اینکه آمریکا را به جایگاه‌های پایین تنزل دهد؛ این کاری است که به نظر می‌رسد دولت جدید در حال انجام آن است. اولویت دادن به تغییرات آب و هوایی به عنوان مهم‌ترین تهدید امنیت ملی آمریکا یک اشتباه بزرگ است. دشمنان ما باید ببینند که ما بر گنجاندن تنوع در ارتش خود متمرکز شده ایم. ما بر تلاش برای پرواز جت‌هایمان با انرژی سبز متمرکز شده‌ایم. دشمنان ما بر چگونگی ایجاد نظامی که بتواند جمهوری ما را از بین ببرد، تمرکز کرده‌اند.»

وزیر سابق امور خارجه آمریکا در ادامه انتقادات خود از سیاست خارجی دولت بایدن، به لهجه فرانسوی کامالا هریس نیز رحم نکرد و آن را چیزی بیشتر از شرم آور خواند. پمپئو گفت که جهانیان این ضعف‌ها را می‌بینند و ما را به تسخره می‌گیرند.

چندی پیش نیز لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه آمریکایی در مصاحبه‌ای به انتقاد از جو بایدن پرداخت و گفت که دستان رئیس جمهور آمریکا آغشته به خون است. گراهام از سیاست بایدن در مورد خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان و مشکلات پس از آن شدیدا انتقاد کرد.

گفتنی است روز گذشته نیز رسانه‌های خبری اعلام کردند بر اساس یک نظرسنجی جدید، میزان رضایت از عملکرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به زیر ۵۰ درصد سقوط کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
کسی جونشو از سر را نیاورده که فدای نژاد پرستی آمریکاییا بکنه
آخرین اخبار