مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: در طول هفت ماه گذشته سالجاری ۸۰۰ گواهی ایمنی آسانسور در استان صادر شده است.

منصور جلایر در گفتگو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، با اشاره به بالا بودن حوداث ناشی از سقوط آسانسور در استان اظهار کرد: در سال‌های اخیر بحث ایمنی آسانسور در استان مورد توجه ویژه قرار گرفته و تاکنون ۸۰۰ گواهی ایمنی در این زمینه صادر شده است.

وی همچنین به تولیدکنندگان وسایل گازسوز هشدار داد و گفت: از همه تولیدکنندگان این حوزه انتظار داریم کالا و لوازم غیر استاندارد تولید نکنند که در صورت مشاهده تولید و عدم موازین علامت استاندارد حتماً برخورد می‌شود.

جلایر از اعلام جرم و ارجاع تخلف ١۶ مورد به مراجع قضائی در خصوص عدم علامت استاندارد خبر داد و عنوان کرد: با توجه به آغاز فصل سرما توصیه می‌کنیم مردم در خرید لوازم گرمایشی استاندارد توجه لازم را داشته باشند.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی تدوین و بازنگری ٨۵ مورد و مشارکت در یک مورد فعالیت استانداردسازی بین المللی، آموزش ۵ هزار و ۵۹۶ نفر ساعت، آموزش ٨۴٣ نفر کارشناسان استاندارد و آموزش برون سازمانی ۵ هزار و ۶۰۸ نفر ساعت را از دیگر اقدامات این اداره کل در سالجاری عنوان کرد.

جلایر با اشاره به ارزیابی انطباق شامل خدمات کالای تولید داخل و صادرات و واردات در استان اعلام کرد: در این مدت ۲۱۴ پروانه صادرات صادر و تمدید شده و ۱۳۳ فقره پروانه ابطال و نیز ۱۳۰ فقره پروانه نیز تعلیق شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت تعداد اظهارنامه‌های صادراتی ۶٨٣ مورد و تعداد گواهینامه وارداتی نیز ۴١٣٨ مورد صادر شده است، ادامه داد: تعداد بازرسی‌های فنی ١۵٧٨ مورد، ٣۴۶ مورد از شهربازی بازی‌ها و ١٨ مورد صنایع انرژی بر، ٢٣۶ مورد اصالت سنجی رتبه بندی انرژی در سطح لوزام خانگی، نمونه برداری ١٧٢٣ مورد از واحد‌های تولیدی، تعداد ١۴٢٧ مورد نمونه برداری و آزمون، بازرسی تولید داخل ۴٣۵٣ مورد انجام گرفته است.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی تاکید کرد: ٢۶٢٧ مورد جایگاه‌های سوخت گاز مایع در سطح استان کنترل شده و آزمون وسایل سنجش به تعداد ١۶٠٠ مورد، آزمون جایگاه‌های سی ان جی بیش از ۴٠٠ مورد و ٢٠٠٠ مورد پلمب گذاری توزین انجام گرفته است.

وی در خصوص تأیید صلاحیت‌های اشخاص حقیقی و حقوقی هم گفت: در همین مدت برای ٣٨ مورد از ٩۴ مورد آزمایشگاه همکار استانی بوده است.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.