رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ازنا از تیمار و رهاسازی دو قطعه پرنده آبزی باکلان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، منصور درویشی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ازنا گفت: دو قطعه پرنده آبزی باکلان پس از تیمار و اطمینان از سلامتی کامل آن توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ازنا در آبگیر‌های این شهرستان رهاسازی شدند.

درویشی گفت: این دو قطعه پرنده که به دلایلی قابلیت پرواز کردن را نداشتند توسط دوستداران محیط زیست جهت تیمار و مداوا به اداره محیط زیست شهرستان ازنا تحویل داده شد.

او افزود: خوشبختانه با تلاش کارشناسان این اداره و پس از چند روز تیمار و نگهداری، این پرندگان سلامت جسمانی خود را به دست آورده و در دامان طبیعت رهاسازی شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ازنا گفت: باکلان پرنده‌ای آبزی و ماهی خوار است و با نام‌های آب قنبل، قره غاز و دارغاز نیز شناخته می‌شود. این پرنده در آب‌های درون خشکی از جمله سواحل رودخانه‌ها و تالاب‌ها و به صورت گروهی در بوته‌های مناطق مردابی زندگی کرده و تولید مثل می‌کند.

درویشی ضمن تقدیر و تشکر از این دو همیار عزیز، از دوستداران طبیعت درخواست نمود در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی آن را به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست و یا به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.