معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری مهاباد گفت: ترویج فرهنگ کتاب در جامعه نباید تنها محدود به مناسبت‌های خاص بوده و باید در طول سال تداوم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، خشایار صنعتی معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری مهاباد اظهار کرد: گسترش فرهنگ کتابخوانی بین آحاد مختلف مردم امری بسیار ضروری است و برای توسعه آن در این شهرستان باید تمام تلاش خود را به کار گرفت.

صنعتی با بیان اینکه برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و بالا بردن میزان کتابخوانی باید با برنامه ریزی عمل کرد، افزود: مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست، زندان ها، مراکز ترک اعتیاد و مراکز نگهداری معلولان مکان‌هایی است که می‌توان با تزریق کتاب به آن فرهنگ مطالعه را در آن‌ها به خوبی ترویج داد.

وی تاکید کرد: متاسفانه برای سوق دادن مردم و به ویژه جوانان و نوجوانان به سمت مطالعه و کتاب اقدام مهم و جدی در جامعه انجام نشده است.

این مقام مسئول با اشاره به تنشی که شبکه آموزشی شاد در میان خانواده‌ها ایجاد کرده، اذعان کرد: فعالیت و درگیر شدن خانواده‌ها در این شبکه آموزشی از یکسو و گرایش جوانان و نوجوانان به سوی فضا‌های مجازی به نوعی موجب دور ماندن دانش اموزان از امر مطالعه به ویژه کتاب‌های غیردرسی شده است از این رو آموزش و پرورش در این زمینه باید وارد عمل شده و زمینه آشتی با کتاب و مدرسه را در میان آنان فراهم سازد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.