رئیس شورا‌های حل اختلاف آذربایجان غربی گفت: امسال ۴۹ درصد از پرونده هایی قضایی استان شورا‌های حل اختلاف استان رسیدگی شده است.

هادی صمدی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان و رئیس شورا‌های حل اختلاف آذربایجان غربی به مناسبت بیستمین سال تشکیل شورا‌های حل اختلاف در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اظهار کرد: از ۳۰۴ هزار پرونده قضایی در هفت ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۴۸ هزار فقره پرونده در شورا‌های حل اختلاف استان رسیدگی شده است که ۴۹ درصد کل پرونده‌های قضایی استان را شامل می‌شود. 

وی افزود: ۳۶ درصد از این پرونده‌ها در شورا‌های حل اختلاف استان ختم به صلح و سازش شده است.

صمدی با بیان این که هشت پرونده قتل عمد نیز در هفت ماهه نخست سال جاری سازش داده شده و قاتل از قصاص حتمی نجات پیدا کرده است خاطرنشان کرد: با میانجی گری شورا‌های حل اختلاف تا کنون ۶۱۹ نفر از زندان‌های استان آزاد شده اند و ۶۰۰ پرونده طلاق نیز از متارکه زوجین با سازش طرفین جلوگیری شده است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان و رئیس شورا‌های حل اختلاف آذربایجان غربی گفت: تمام شعب شورا‌های حل اختلاف به سیستم "سمپ" یا همان سامانه مدیریت جامع پرونده‌های قضایی متصل هستند که ۹۵ درصد ابلاغ اوراق قضایی به صورت الکترونیکی به مردم ابلاغ می‌شوند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.