تجهیزات زمستانه شهرداری اراک تعمیر و تجهیز شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  علیرضا کریمی شهردار اراک با اشاره به آماده‌باش ستاد زمستانه شهرداری گفت: تاکنون اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز ماشین‌های برف‌روبی و یخ زدایی هزینه شده و مابقی ماشین آلات هم در حال تعمیر است تا در صورت نیاز در بارندگی‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

کریمی افزود: علاوه بر این نزدیک به یک میلیارد تومان هم در مدیریت بحران برای تجهیز امکانات مقابله با شرایط اضطراری و پیش‌بینی نشده در نظر گرفته شده که این تجهیزات شامل موتوربرق، پمپ‌های مختلف، اره موتوری و… است.

او با بیان اینکه ۷ هزار تن نمک و ماسه هم از سال پیش در انبار باقی مانده و موجود است که حداقل برای یک سال پربارش کافی است اضافه کرد: همچنین سال گذشته بیش از ۸۵۰ نفر در ستاد زمستانه مشغول کار بوده‌اند که در سال جاری به ۱۰۰۰ نفر رسیده و بیش از ۱۰۰ دستگاه مختلف نیز برای برف‌روبی تجهیز شده است.

شهردار اراک با اشاره به اینکه در قالب ستاد زمستانه با همکاران مختلف خود در شهرداری جلسات متعددی داشته‌ایم و نظرات همکاران خود در شهرداری را شنیده‌ایم و تا حدودی موارد و مشکلات موجود احصاء شده است بیان کرد: با بیان اینکه در ستاد زمستانه وظایف کلیه معاونت‌های شهرداری مشخص و امکانات مورد نیاز نیز تأمین شده است و هر یک از این واحد‌ها در زمان بارندگی به ایفای وظیفه خود خواهند پرداخت.

او ادامه داد: یکی از اساسی‌ترین سازمان‌های شهرداری در زمستان که وظایف مهمی را بر عهده دارد، سازمان آتش نشانی است که به استثنای خدمت رسانی در بارندگی‌ها به آموزش‌های مجازی و تهیه بروشور در زمینه گازگرفتگی نیز پرداخته است.

کریمی افزود: همچنین هرس شاخه‌های خشک و آمادگی برای برف تکانی نیز از جمله وظایف سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری است.

او گفت: هرچند طبق قانون لایروبی رودخانه‌ها وظیفه امور آب است و بر عهده شهرداری نیست، اما در این مورد شهرداری این وظیفه را هم بر عهده گرفته است و در این راستا لایروبی جداول، کانال‌ها و رودخانه‌ها هم انجام شده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.