رئیس هلال احمر شهرستان رزن گفت: امسال ۱۶۰ میلیون تومان برای هزینه درمان بیماران سخت درمان اختصاص داده شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سمیه راغب نافع رئیس هلال احمر شهرستان رزن با اشاره به اینکه از اول تیرما امسال تاکنون، ۱۶۰ میلیون تومان برای هزینه درمان بیماران سخت درمان اختصاص داده شده است ادامه داد: هرماه ۴۰ میلیون تومان، از طرف استان برای هزینه درمان افراد سخت بیمار اختصاص داده شده، و در مجموع ۱۶۰ میلیون تومان، تا کنون از استان دریافتی داشته‌ایم.

او افزود: موسسه قرض الحسنه مبعث در قالب طرح حامیان سلامت به افراد نیازمند و سخت درمان وام بدون سود پرداخت می‌کند خیرین نیز مبلغ ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان را در این صندوق قرار داده‌اند و این مبلغ بصورت امانی به افراد نیازمند و سخت درمان پرداخت می‌شود و پس از مدتی به صندوق باز می‌گردد.

راغب نافع ادامه داد: سالانه حدود ۵۰ تا ۷۰ نفر بطور متوسط به موسسه قرض الحسنه مبعث معرفی می‌شوند، همچنین ۳۰۰ نفر عضو فعال، بصورت مداوم مبلغی را برای حمایت از بیماران سخت درمان پرداخت می‌کنند.

او با اشاره به فعالیت‌های بشردوستانه مستقل سازمان جوانان در برنامه‌ها و طرح‌های پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا از طرح ناظران سلامت (شهید سردار سلیمانی) و ایران یاران جوان بعنوان طرح‌های مشترک سازمان جوانان، دانشکده علوم پزشکی و سپاه نام برد.

راغب نافع گفت: در جمعیت هلال احمر شهرستان‌های رزن و درگزین، واحد داوطلبان جمعیت، بیماران سخت درمان و افراد نیازمند را شناسایی و به ما معرفی می‌کنند و در نهایت جمعیت هلال احمر بخشی از هزینه درمان این افراد را پرداخت می‌کند.

این مسئول با اشاره به بانک امانات تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر گفت:در بانک تجهیزات پزشکی تاکنون ۴۰ کپسول توسط مسئولین و خیرین اهدا شده؛۲ کپسول توسط سپاه،۳ کپسول توسط دفتر امام جمعه، سه کپسول توسط پزشکان،۱۰ کپسول توسط اداره تعاون روستایی و الباقی توسط خیرین اهدا شده است.

راغب نافع از دیگر تجهیزات بانک امانات تجهیزات پزشکی خبر داد و افزود:در بانک امانات تجهیزات پزشکی تاکنون ۴۰ کپسول، تشک مواج، تشک برقی، ویلچر و عصا وجود دارد.

او با اشاره به تعداد کادر خدماتی جمعیت هلال احمر شهرستان رزن گفت:۳۰ نفر امدادگر و نجات گر در پایگاه‌های شهرستان در حال ارائه خدمات هستند.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار