به منظور آماده شدن نوجوانان برای ورود به عرصه کارآفرینی قرار است تا پایان سال باشگاه کارآفرینی نوجوانان در کرمانشاه راه اندازی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امین کبودی رئیس اداره توسعه و کار آفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت : با راه اندازی باشگاه در مرحله اول ۱۰۰ دانش آموز در این مرکز حضور پیدا خواهند کرد که هر ۵ دانش آموز توسط یک مربی آموزش‌های کارآفرینی را فرا می‌گیرند.

او گفت : در این باشگاه دانش آموزان رده سنی ۱۱ تا ۱۵ سال ایده‌های کار آفرینی و ایجاد کسب و کار‌ها را فرا خواهند گرفت.

او با بیان اینکه در حال حاضر یک مرکز شتاب دهنده کار آفرینی در استان کرمانشاه فعالیت می‌کند، افزود: در نظر داریم تعداد این مراکز شتاب دهنده را تا سال آینده به ۶ مرکز افزایش دهیم.

کبودی افزود: مراکز شتاب دهنده کار آفرینی پل ارتباطی بین افراد صاحب ایده و افراد سرمایه گذارهستند تا کسانی که تخصص دارند، اما توان مالی ندارند و افرادی که سرمایه دارند، اما ایده مناسب ندارند در این مراکز مشاوره‌های لازم برای ایجاد کسب و کار را فرا گیرند.

رئیس اداره توسعه و کار آفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اینکه ۴۰۰ هزار کار آفرین در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: آمار دقیقی از تعداد کار آفرینان استان در دست نیست، اما بر اساس آخرین بررسی‌ها در جشنواره کار آفرینی امسال ۱۷۰ کار آفرین کرمانشاهی ثبت نام کرده اند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.