سیجانی گفت: بر اساس گزارش اعلام شده، قم در مهرماه امسال، رتبه نخست مقابله با قاچاق کالا و ارز را در میان سایر استان‌های کشور بدست آورد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محمود سیجانی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: کسب رتبه نخست قم در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز از حیث ارزش ریالی، موضوع بسیار مهمی است و به خوبی اهتمام مسئولان استان برای مقابله با این پدیده و حمایت از تولید ملی را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: در همین رابطه نزدیک به ۳۵ میلیارد تومان کالای قاچاق در مهرماه توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با همکاری سایر دستگاه‌های نظارتی استان کشف و برای آن پرونده تخلف در مراجع قانونی تشکیل شد.

او ادامه داد: قاچاق کالا و ارز تنها یک مشکل اقتصادی نیست و علاوه بر تهدید تولید ملی و غیر شفاف سازی تجارت رسمی، موجب تضییع حقوق دولت و مصرف کننده می‌شود، همچنین در کنار زیان‌های مالی و اقتصادی تهدیدی برای حوزه‌های اجتماعی از جمله سلامت جامعه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: به همین منظور و بر اساس قانون، بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، نظارت‌های خود در این بخش را تشدید کرده‌اند و توانستند در حوزه مقابله با قاچاق کالا و ارز در سطح استان قم رتبه نخست کشور را بدست آورند.

سیجانی با اشاره به این که مقابله با قاچاق نیازمند اجرای راهکار‌های متنوع است، گفت: ناامن کردن محل عرضه به عنوان مکان فروش نهایی کالای قاچاق از جمله مهمترین راهکار‌های موثر در خصوص مقابله با این پدیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم عنوان کرد: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در مهرماه امسال برای مقابله با قاچاق، واحد‌های اقتصادی متعددی که در بخش صنفی و غیر صنفی استان فعال هستند را مورد بازرسی قرار دادند که نتیجه آن تشکیل هفت پرونده تخلف به ارزش نزدیک به ۳۵ میلیارد تومان بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار