سیجانی گفت: طی شش ماهه گذشته ۱۸۴۸ مورد مجوز صنفی در قم صادر شده‌ است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: طی شش ماه اول سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۸۴۸ فقره مجوز صنفی در رسته‌های تولیدی و فنی- توزیعی و خدماتی با اشتغالزایی برای۴۶۲۰ تن در قم صادر شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: در مجموع تعداد ۳۸هزار و ۸۶۹ واحد صنفی مجوز دار در استان قم وجود دارد که ۲۳هزار و ۱۲۰ مورد آن توزیعی و خدماتی و ۱۵هزار و ۷۴۹ مورد آن واحد تولیدی و فنی است.

او  ادامه داد: به صورت برآوردی به ازای هر پروانه کسب ۲.۵ تن شغل ایجاد می‌شود، همچنین میزان سرمایه‌گذاری دربخش اصناف به‌صورت برآوردی به ازای هر واحد صنفی یک‌هزار میلیون ریال درنظر گرفته می‌شود.

سیجانی در بخش‌دیگری از سخنان خود به موضوع مهم نوسازی واحد‌های صنعتی استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه ۷۲ مورد مجوز معافیت گمرکی ماشین آلات به ارزش بیش از یک هزار میلیارد ریال در قم صادر شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بیان کرد: این مجوز‌ها برای واردات ماشین آلات جدید با تکنولوژی بالا با هدف راه اندازی خط تولید واحد‌های تولیدی - صنعتی یا جایگزینی ماشین آلات قدیمی صادر شده‌است.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحد‌های صنعتی قم فراتر از ۸۰ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود دو هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار تَن فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار