معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: حمایت از شرکت‌های فناور و دانش بنیان فعال در دانشگاه‌ها برای تامین سرمایه در گردش و بازار فروش ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اکبر پیرسانی معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: واحد‌های فناور مستقر در دانشگاه‌ها ظرفیت‌های بسیاری برای کارآفرینی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دارند، اما آن‌ها نیازمند حمایت‌هایی مانند تأمین سرمایه در گردش برای ارتقاء فعالیت‌های خود هستند که در این زمینه باید برنامه‌های پشتیبانی خوبی اجرا شود.

وی تصریح کرد: تأسیس و راه‌اندازی مراکزی مانند صندوق پژوهش و فناوری به‌عنوان پشتوانه مالی می‌تواند برای تأمین سرمایه در گردش به شرکت‌های فناوری کمک بسیاری کند.

پیرسانی با اشاره به تأسیس صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در بهمن سال گذشته با تمرکز بر ارائه خدمات مالی و حمایتی به طرح‌ها و شرکت‌های فناوری، اظهار داشت: حمایت این صندوق باهدف رونق یافتن بازار محصولات دانش‌بنیان و دانایی محور و به روش‌های مختلف مانند پرداخت تسهیلات، سرمایه‌گذاری، مشارکت در طرح‌های دانش‌بنیان و صدور ضمانت‌نامه‌های موردنیاز صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد یک‌نهاد تخصصی مالی است، افزود: این صندوق در تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه آزاد اصفهان حمایت‌های مختلفی از واحد‌های فناور فعال در استان در قالب‌هایی مانند سرمایه‌گذاری و صدور ضمانت‌نامه انجام می‌دهد.

پیرسانی خاطرنشان کرد: واحد‌های فناور فعال در سطح دانشگاه آزاد استان اصفهان می‌توانند درخواست خود را برای برخورداری از این حمایت‌ها مطرح کنند تا به صندوق پژوهش و فناوری برای اخذ این حمایت‌ها معرفی شوند.

وی سایر خدمات ارائه‌شده از سوی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد را مشاوره‌های تخصصی، ارائه ضمانت‌نامه‌های معتبر برای پیش‌پرداخت طرح‌های پژوهشی، ارائه خدمات عاملیت مالی و مشارکت در طرح‌های فناورانه عنوان کرد.

معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان درباره حمایت از شرکت‌های فناور درزمینهٔ بازار فروش، گفت: دانشگاه آزاد اصفهان تلاش می‌کند تا با تعاملات سازنده، اعتمادسازی و بررسی نیاز‌های بخش‌های مختلف ازجمله صنایع برای این موضوع به واحد‌های فناور کمک کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه‌های آزاد استان اصفهان، اضافه کرد: به‌عنوان‌مثال در دانشگاه آزاد اصفهان (خوراسگان) حدود ۱۱۰ شرکت فناور فعالیت دارد که حدود ۳۰ واحد از بین آن‌ها مجوز دانش‌بنیان کسب کرده‌اند.

دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان دارای ۲۸ واحد و مرکز با حدود ۷۵ هزار دانشجو، ۲ هزار عضو هیات علمی تمام‌وقت و چهار هزار استاد نیمه‌وقت است که حدود ۳۵ درصد از دانشجویان آن در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.