معاون سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: به دلیل مسائل مالی و کمبود بودجه دولت، کلینیک نارسایی کلیه برای درمان بیماران کلیوی در مشهد وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، نقیبی معاون سازمان نظام پزشکی مشهد در نشست خبری که به مناسبت هفته بیماری‌های کلیوی برگزار شد با اشاره به اینکه بیماران کلیوی به چندین گروه تقسیم می‌شوند، گفت: یکی از مهم‌ترین گروه بیماری‌های کلیوی نارسایی کلیه است که عملا مشکل ساز است و به صورت پیوند کلیه انجام می‌شود و چه بسا هزینه‌های بالایی دارد.

او با توجه به دو عامل مهم دیالیز، افزود: دیابت و فشار خون در بین مردم جامعه بسیار شایع است و برای این بیماران، دیالیز انجام می‌شود.

معاون سازمان نظام پزشکی مشهد ادامه داد: دولت در سال‌های اخیر دیالیز را برای مردم به صورت رایگان آغاز کرد، اما دولت هزینه‌هایی که صرف درمان می‌کند افزون‌تر از بودجه راه اندازی کلینیک‌های درمان کلیوی است.

نقیبی بیان کرد:  اگر بیماران نارسایی کلیه سریع‌تر به دکتر متخصص مراجعه کنند میتواند باعث کاهش چشمگیری در عوارض این بیماری باشد و دیگر نیازی به دیالیز نمی‌باشد.

او با اشاره به اینکه فشار خون هیچ علائمی در بدن فرد ندارد تصریح کرد: افرادی که فشار خون دارند زمانی که به دکتر مراجعه می‌کنند با عوارض شدید دارو‌های این بیماری رو به رو می‌شوند و این باعث خواهد شد دیگر روند این درمان را ادامه ندهند. بیمار باید سطح تحمل خود را افزایش دهد تا بیماری در بدن فرد قابل پیشرفت نباشد.

معاون سازمان نظام پزشکی مشهد تاکید کرد: در مشهد و همچنین خراسان رضوی کلینیک نارسایی کلیه وجود ندارد، امید داریم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دیگر ارگان‌ها کلینیک‌های بیشتری افتتاح و بهره برداری شود تا درمان بیماران آسان‌تر شود.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.