اختصاص ۲۰ درصد بازارچه‌های شهرداری بجنورد به مددجویان کمیته امداد

مجید الهی راد گفت : در جهت کمک به فروش محصولات مددجویان ۲۰ درصد بازارچه‌های شهرداری به اقشار کم‌درآمد کمیته امداد اختصاص می یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   مجید الهی راد مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه یکی از مشکلات کارآفرینان و مددجویان تحت حمایت این نهاد نبود بازار فروش و عرضه محصولات به متقاضیان است بر این اساس این نهاد طی نشست و رایزنی با اعضای شورای شهر خواستار اختصاص بخشی از بازارچه‌های شهر بجنورد به مددجویان شد.


بیشتر بخوانید 


او افزود: بر اساس رأی‌گیری انجام‌شده در این شورا ۲۰ درصد بازارچه‌های شهر بجنورد به مددجویان کمیته امداد اختصاص یافت.

او در ادامه به مشکلات پیش روی حاشیه‌نشینی و رشد روزافزون این معضل در مرکز استان اشاره کرد و گفت: متأسفانه به دلیل مهاجرت روستاییان به شهر امروز شاهد رشد روزافزون حاشیه‌نشینی بجنورد هستیم.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی فراهم‌سازی تداوم روستانشینی و کمک به توسعه اشتغال روستایی را یکی از راهکار‌های مبارزه با این معضل عنوان و گفت : توسعه اشتغال کارگاه‌های تولیدی در حاشیه شهر‌ها و ساخت گلخانه‌ها و همچنین استفاده از ظرفیت زنان سرپرست خانوار و جوانان این نقاط می‌تواند امری مهم در کنترل فقر باشد.

الهی راد راهکار کمیته امداد در پیشگیری از فقر در حاشیه‌های استان را استفاده از راهبران شغلی در آموزش جوانان و مددجویان این نواحی عنوان کرد و افزود: توسعه ورزش در مناطق حاشیه‌نشین شهر به‌ویژه برای دانش آموزان و فراهم‌سازی خدمات فرهنگی در این مناطق از دیگر راهکار‌های مبارزه با فقر است.

او همچنین از شورای شهر و شهرداری دعوت کرد تا با مشارکت هم مرکز نیکوکاری با عنوان سرپناه در جهت ارائه خدمات عمرانی به نیازمندان فاقد مسکن راه‌اندازی کنند.

او نسبت به همکاری شورای شهر و شهرداری در جهت کمک به آسان‌سازی مراحل ساخت‌وساز مسکن نیازمندان به‌ویژه در تصویب قانونی در تسریع ساخت مسکن محرومان تأکید کرد.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.