مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز از صرفه جویی ارزی با تعاملات سازنده این نیروگاه با شرکت‌های دانش بنیان جهت رفع وابستگی به خارج خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خلیل محمدی، مدیر عامل نیروگاه رامین اهواز گفت: به منظور عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به تولید داخل که همانا از طرفی سبب رشد اقتصادی کشور و از طرف دیگر ایجاد اشتغال را در شرکت‌های تولیدی قطعه در داخل کشور رونق می‌بخشد، تعاملاتی را با شرکت‌های تولید کننده قطعه در داخل کشور انجام دادیم.

او افزود: بر همین اساس این نیروگاه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون تجهیزاتی از قبیل کارت‌ها و رله‌هایی را از طریق شرکت‌های دانش بنیان مورد طراحی، تغییر ساختار و تعمیر قرار داده است.

محمدی اظهار داشت: برخی از قطعات این نیروگاه که سالیان متمادی خراب و قابل استفاده نبوده را با همکاری این شرکت‌های دانش بنیان داخلی توانسته ایم با هزینه‌های بسیار پایین طراحی، ساخت و یا تعمیر نماییم تا ضمن افزایش پایداری واحد‌های تولید برق خود و جلوگیری از خروج ارز از کشور، صرفه جویی‌های بسیار زیادی را در هزینه‌های خرید مجدد این تجهیزات داشته باشیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.