رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از افزایش چشمگیر تولید محصولات فولادی طی ۳ سال اخیر در شرکت‌های تولیدی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امیرحسین نظری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان به فعالیت ۱۱ شرکت فولادی شامل؛ ۹ شرکت تولید محصولات فولادی و ۲ شرکت تولید فولاد خام در استان اشاره کرد و گفت: تحقق ظرفیت اسمی تولید این محصولات طی ۳ سال اخیر افزایش چشمگیری خواهد داشت.

او رشد تحقق ظرفیت اسمی تولید در صنعت فولاد و افزایش درآمد و صرفه جویی ارزی برای کشور را یکی از دستاورد‌های درخشان تلاشگران این حوزه عنوان کرد و بیان داشت: در سال ۹۷ میزان تولید فولاد در استان ۷۳۸ هزار و ۳۳۴ تن و ظرفیت اسمی تولید این محصول در همان سال ۷ میلیون و ۵۴ هزار تن بود، یعنی تنها۱۰ درصد از ظرفیت اسمی محقق می‌شد.

نظری با بیان اینکه در سال ۹۸ میزان تولید فولاد در استان به ۲ میلیون و ۵۴۱ هزار و ۸۴۸ تن یعنی ۳۶ درصد ظرفیت اسمی استان افزایش یافت، اظهار کرد: در سال ۹۹ با ورود شرکت فولاد روهینا به مدار تولید، ظرفیت اسمی تولید فولاد در استان به ۷ میلیون و ۴۰۴هزار تن ارتقا یافت و میزان تولید این فرآورده صنعتی در استان به ۳ میلیون و ۵۶ هزار و ۶۳۳ تن یعنی ۴۱ درصد ظرفیت اسمی تولید رسید.

افزایش تولید شمش فولاد از ظرفیت اسمی

رئیس سازمان صمت خوزستان در ادامه به افزایش تولید شمش فولاد در استان طی ۳ سال اخیر اشاره کرد و ادامه داد: در سال ۹۷ بالغ بر ۳ میلیون و ۶۳۰ هزار تن شمش فولاد در استان تولید شد که ظرفیت اسمی استان در این بخش ۳ میلیون و ۸۲۲ هزار و ۵۹۸ تن بوده است، همچنین در سال ۹۸ نیز میزان تولید به ۳ میلیون و ۷۵۶ هزار تن رسید.

این مقام مسئول با اشاره به افزایش ظرفیت اسمی تولید فولاد استان در سال ۹۹ بیان کرد: تولید شمش فولاد استان نیز در این سال از ظرفیت اسمی آن فراتر رفت و در این سال میزان تولید این کالا در استان به ۴ میلیون و ۳۰ هزار تن رسید، در حالیکه ظرفیت اسمی آن به ۳ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴۵۵ تن افزایش یافته بود.

نظری گفت: ۳ شرکت گروه ملی، فولاد پارس هفت تپه و فولاد خوزستان که در هر ۲ حوزه تولید فولاد خام و محصولات فولادی فعالیت دارند، در سال ۹۹ با اصلاح خطوط تولید خود، سرعت تولید شمش فولاد را افزایش داده اند، ضمن اینکه فعال شدن شرکت فولاد روهینا در دزفول نیز نفس تازه‌ای به صنعت فولاد استان بخشید و با فعال شدن این شرکت میزان تولید فولاد و صادرات این کالا افزایش چشمگیری یافت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.