معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد، گفت: توسعه خدمات مشاوره‌ای می‌تواند بخش قابل توجهی از جرایم و ناهنجاری‌های اجتماعی را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سرهنگ محمد رضا مزیدی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد، گفت: ستیز در خانواده و جدایی والدین نقش بسیار منفی و ویرانگری در شخصیت کودکان دارد و زمینه را برای ارتکاب بزهکاری در آن‌ها فراهم می‌کند.

سرهنگ مزیدی با بیان اینکه بیشتر بزهکاران، آغاز سرکشی خود را جدایی پدر و مادر، اختلاف خانوادگی و متشنج بودن خانواده‌ها بیان کرده اند، افزود: جای تردید نیست که خانواده نقش مهمی را در پایه ریزی شخصیت کودک بر عهده دارد و کودک، امنیت عاطفی خود را در شکل گیری شخصیتش را در آغوش خانواده بدست می‌آورد.

او بیان کرد: بنابراین هر نوع خدشه‌ای که به امنیت عاطفی کودک وارد شود در روند طبیعی شکل گیری شخصیت وی اختلال ایجاد می‌کند.

سرهنگ مزیدی ادامه داد: وقتی افراد جامعه به ویژه جوانان فرصت‌های اضافی داشته باشند و این فرصت‌ها از مجرای درست و صحیح نتواند مورد استفاده قرار گیرد؛ فرد به روش‌های غیر اصولی و نادرست اوقات فراغت خود را سپری می‌کند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل بزهکاری کودکان و نوجوانان؛ فقر، بیکاری، تنگدستی، فشار مالی، عدم دسترسی به امکانات اولیه زندگی و مشکلات مالی خانواده است که آن‌ها را به نوعی به سوی انحرافات و ناهنجاری‌های گوناگون از قبیل دزدی، فحشا، اعتیاد و خشونت‌های شدید می‌کشاند.

او گفت: تحقیقات مختلف نشان می‌دهد که نوجوانان بزهکار دارای مشکلات روانی عاطفی متعدد هستند که منجر به بروز رفتار ضد اجتماعی می‌شود؛ این گروه اغلب رفتار هیجانی و احساسی شدیدی از خود بروز می‌دهند و در برقراری روابط اجتماعی سالم ناتوانند.

مزیدی ابراز امیدواری کرد؛ توسعه خدمات مشاوره‌ای به ویژه در حوزه مداخله در بحران بتواند بخش قابل توجهی از جرایم و ناهنجاری‌های اجتماعی را کاهش دهد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.