سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از حضور وزرای نفت و راه و شهرسازی در نشست امروز کمیسیون خود خبر داد.

عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از حضور وزرای نفت و راه و شهرسازی در نشست امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: بررسی وضعیت توزیع قیر رایگان و دستگاه‌های اجرایی یکی از دستور کار‌های کمیسیون بود که در نهایت قیمت ثابتی برای هر تن قیر در نظر گرفته شد.

وی توضیح داد: وزارت نفت پیشنهاد داد هر تن قیر ۸ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان باشد که با افزایش ۲۰ درصدی هزینه عملیات پالایشگاه‌ها به ۱۰ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان می‌رسید. اعضای کمیسیون عمران مجلس این نرخ را به دلیل قیمت‌های سرسام آور این محصول از ابتدای سال، نامناسب دانستند که قیمت پایه با پافشاری کمیسیون به ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید که با افزایش ۲۰ درصدی، حدود ۹ میلیون می‌شود.

این نماینده تاکید کرد مصوب شد قیمت حدود ۹ میلیون تومانی هر تن قیر تا پایان سال ثابت بماند و وزارت نفت مکلف شد تا یک هفته همه حواله قیر را به دستگاه‌های اجرایی ذکر شده در قانون تحویل دهد و دستگاه‌ها هم موظف به تحویل تمام حواله خود تا پایان سال شدند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: بر اساس قانون سهم وزارت راه و شهرسازی از محل قیر رایگان ۴۸ درصد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۲۰ درصد، وزارت کشور یا سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ۱۷ درصد، بسیج سازندگی ۶ درصد، آموزش و پرورش یا سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ۶ درصد و وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل‌ها ۳ درصد است.

ایری گفت: در نشست امروز نمایندگان مجلس از وزیر راه و شهرسازی سوالاتی داشتند که بیشتر آن‌ها درباره تغییر در اجرای پروژه‌های عمرانی حوزه انتخابیه شان بود و قاسمی هم قول‌هایی برای رسیدگی داد. وضعیت نامناسب حمل و نقل ریلی، هوایی و افزایش سرسام‌آور بدون ضابطه بلیت هواپیما هم بخشی دیگر از پرسش‌های نمایندگان از وزیر راه و شهرسازی بود.

وی توضیح داد: قاسمی وضعیت ناوگان ریلی کشور را نامناسب دانست و گفت که خطوط ریلی کشور بیش از ۱۴ کیلومتر است؛ در حالیکه فقط ۵۰۰ لوکوموتور فعال با میانگین سنی حدود ۳۹ سال وجود دارد و عمر لوکوموتیو‌ها هم ۴۰ سال است و در طول سال هم حداکثر ۲۴ لوکوموتیو تولید می‌شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس افزود: وزیر راه و شهرسازی علت گرانی بلیت هواپیما را کمبود این وسیله حمل و نقل دانست و خبر داد که برای موضوع قیمت بلیت هواپیما در نشست هفته آینده شورای عالی هواپیمایی تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری انتخابات تعیین اعضای هیئت تحقیق و تفحص از سازمان بنادر و دریانوردی کشور خبر داد و گفت: کمال علیپور خنکداری به عنوان رئیس، اقبال شاکری به عنوان نایب رئیس اول و سید غنی نظری خانقاه نایب رئیس دوم انتخاب شدند.

ایری نیز سخنگوی هیئت تحقیق و تفحص از سازمان بنادر و دریانوردی کشور شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۷ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
خدا یا این همه افراد خوب چرا عده ای نفهم مدیران ارشد ما شده اند.
آخرین اخبار