ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن از ابتدای آذر در کرمانشاه آغاز می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، استاندار کرمانشاه در نشست شورای مسکن گفت: ثبت نام دور جدید طرح جهش تولید و تأمین مسکن پس از بررسی شرایط ٧٠ هزار ثبت نام کننده قبلی در طرح اقدام ملی تا دو هفته دیگر در کرمانشاه آغاز می‌شود.

بازوند از بررسی پرونده‌های ۴۰ هزار نفر ثبت نام کننده و متقاضیان طرح قبلی تا به امروز خبر داد و گفت: از این تعداد برخی واجد شرایط نبوده و بقیه درخواست‌ها هم تا اول آذرماه بررسی و به راه و شهرسازی اعلام می‌شود.
او از طرح نهضت ملی به عنوان گامی مهم و بسترساز برای حمایت از تولید و عرضه مسکن نام برد و افزود: پس از ابلاغ قانون جهش تولید و تأمین مسکن برای استان کرمانشاه ساخت ۱۲۰ هزار واحد در نظر گرفته شده است.
او افزود: معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی چهار شرط تاهل یا سرپرست خانوار بودن، عدم مالکیت بخش خصوصی، استفاده نکردن از امکانات دولتی از ابتدای انقلاب در بخش زمین و مسکن و پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا را به عنوان شرایط ثبت‌نام متقاضیان در سامانه اعلام کرده است.
استاندار کرمانشاه گفت: با توجه به ابلاغ قانون سهم استان برای ۴ سال به تفکیک شهرستان‌ها مشخص شده است که تحقق این مهم نیازمند تفویض اختیارات بیشتری از وزارت به استانداران است.

رتبه برتر استان کرمانشاه در مقاوم سازی واحد‌های روستایی

استاندار کرمانشاه از مقاوم سازی ٧٠ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در استان خبر داد و گفت: پس از زلزله اقدامات بسیار خوبی در سطح روستا‌ها انجام شد و بخش چشمگیری از مجموع ١١٨ هزار واحد مسکونی تا به امروز مقاوم سازی شده است.
بازوند گفت: کرمانشاه به دلیل بازسازی صورت گرفته در مناطق زلزله زده رتبه اول را در بین ٣١ استان کشور دارد.
اوگفت: در سال جاری نیز بازسازی ٢ هزار واحد دیگر در دستور کار قرار دارد که تا به امروز کار بازسازی ٧٠٠ واحد آغاز شده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.